/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Mercedes 124/250D Lys i kontakter
Fra : cep1952
Vist : 430 gange
120 point
Dato : 12-11-04 15:14

Hjælp. Jeg har fået et problem med lyset i alle betjeningsknapper. Det begynder at blinke og slukke i perioder. Det sker først efter ca. 20 km. kørsel og fortsætter indtil bilen har stået stille et stykke tid.Det gælder ikke urene i speedometeret, kun de forskellige betjeningskontakter til varme, lys, luft, soltag, lys i udetemp. måler, osv. Radio og lys i askebæger er ok. Det virker meget underligt. Er der nogen som har været ude for noget lignende, og derfor måske har nogle gode ideer??????????????
Hilsen ham med blink i øjet.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 12-11-04 15:33

Jeg har hørt noget der umiddelbart lyder virkelig dumt, men fejlen kan ligge i din olieføler eller i kølevandsmåler. Det er noget med en fælles stelforbindelse, der påvirkes når bilen når bilen bliver rigtig varm, hvis der altså er fejl på én af de to. Det kan muligvis ses på et ledningsdiagram.

H-J

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-11-04 18:30

Jeg har haft samme problem med en 123'er MB for år tilbage.
Men jeg fandt aldrig fejlen, for på et tidspunkt begyndte de at fungere upåklageligt igen.
Men hjkofoed er muligvis inde på noget af det rigtige, at fejlen kan ligge et helt andet sted i ledningsnettet, selv om det ikke lige plejer at være MB der har størst problemer med det.
Derimod VW Transporter som jeg har nu, kan en gang imellem finde på sådan lidt "sjovt" i ledningerne i instrumentpanelet.
mvh dova

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 13-11-04 00:40

En af mine venner sagde, at du skal prøv, at vaske ledningerne omkring samtlige følere med lidt petroleum eller "motorvask"

H-J

Kommentar
Fra : cep1952

Dato : 13-12-04 19:00

Problemet er løst på aut Mercedes værksted. Det var en sikring beg spedometeret der havde en dårlig forbindelse.
Pris 1100,00 kr men det var det værd.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 13-12-04 19:36

Det var godt nok dyrt for at skifte en sikring/sikringsholder.