/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Respons i landsdækkende-kuponkataloger.
Fra : kgp43
Vist : 753 gange
20 point
Dato : 01-08-02 20:52

Jeg vil lige bringe dette spørgsmål op igen.

Er der nogen der har prøvet at annocere/sælge produkter i de landsdækkende kuponkataloger?
Hvis ja, hvor stor har responsen i % ? Jeg ved godt at det har noget at gøre med produkterne, men sådan cirka.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 02-08-02 07:18

Jeg har en kammerat der har prøvet flere gange at annocere i kupon hæfter, med forskellige produkter. Det blev aldrig en succes, men derimod et kæmpe underskud. Hvor stor respons i % ved jeg ikke, men så vidt jeg husker kom der aldrig over 100 kuponer tilbage, nogle gange noget mindre!!!!. Det har jo helt sikkert også noget med produkterne at gøre. Jeg har selv prøvet at arbejde med ideen, og snakket med flere, der havde annoceret. Den ene jeg snakkede med havde haft en kæmpe succes med et produkt, han lå vandret i 3 uger efter kupon hæftet var udsendt, med at sende varer. Så fandt han et andet produkt og prøvede med det: en stor fiasko. En anden person jeg snakkede med sagde, at det var ikke værd at have med at gøre, men jeg kan se at han stadig er med!.
En anden ting man skal have med, er at der kommer en del varer retur. Nogle fortryder efter de har indsendt kuponen, de lader så bare være med at hente pakken. Ren tilsætning og spildt arbejde.
Efter min bedste overbevisning skal der et større firma til, der kan tåle at bære tabet, hvis det er et seriøst produkt.
Håber du kan bruge lidt af kommentaren

MVH

Kommentar
Fra : kgp43

Dato : 02-08-02 12:22

Hej,

Det var en fin info der =)
Men jeg kunne godt tænke mig at vide hvad et stort svarprocent er. 2-3% eller 0,xxx% ?

Kommentar
Fra : kgp43

Dato : 02-08-02 12:24

Der er jo tale om mange penge, 100.000 + moms og så skal annoncen jo også laves...

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 02-08-02 13:12

Nu kan jeg ikke huske hvor stort oplaget er. Man kan også vælge "kun" at få det i 1/3 af kuponhæfterne, til en lavere pris. Kupon hæfterne er jo ikke ens, en annonce der dit eksemplar behøver ikke at være i dine naboers!!!. Hvis du gerne vil have mere info, kan jeg hører min kammerat.

MVH

Kommentar
Fra : ks9000

Dato : 02-08-02 13:29

Vi snakker og snakker, gør vi. *S*

Er der tilfældigvis ikke en person der er ansat på et reklamebureau, der ser dette spørgsmål, for vedkommende må vide det - eller kan finde ud af det. Eller måske dukker der en op, der har en erfaring, der kan dokumenteres.

Min personlige mening er, at der MÅ være et godt salg, hvis produktet fænger, men det er jo bare ikke altid til at vide, hvad der får kunderne til at vælge netop ens eget produkt.

Man kan selv synes, at man har alletiders produkt, og så er man den eneste, der synes det.

Mht til dette, så har jeg i min netbutik et hammer-godt tilbud på alletiders alarmtelefon, men tror I at kunderne synes det? Nej, det gør de tilsyneladende ikke, da salget går trægt.

Jeg kunne få lyst til at prøve at få produktet i et kuponhæfte, men vil lige afvente og se tiden an.

Mvh Knud

Kommentar
Fra : kgp43

Dato : 02-08-02 15:57

Viskinge; Du må meget gerne spørge din ven hvad en god annonce respons er i %

Mvh.

Kenneth

Kommentar
Fra : kgp43

Dato : 02-08-02 15:58

Ved kupon katalog, så er jeg mest interreseret i det store Danmarks katalog, med et oplag på ca 2.000.000. Her koster en enkelt side ca 100.000 + moms

Accepteret svar
Fra : jrnmeyer

Modtaget 20 point
Dato : 21-08-02 21:32

Skulle det være så svært, bed kuponhæfteforlaget dokumentere reklameværdien, hvilket de næppe kan.
Det er givet, nogle får noget ud af det, de gentager anonceringen gang på gang.
Det er et spørgsmål om hvad du vil sælge og hvem du henvender dig til og hvordan du henvender dig til kunden.
Du skal slå på at kunden ikke kan undvære produktet og helst referere til referencerpersoner, (som helst skal være rigtige og levende).
Dit produkt skal have en fremtid og du skal selv tro på det og forvente at blive ved med at kunne sælge. Det er ikke lyserødt, men tænk dig godt om !

Godkendelse af svar
Fra : kgp43

Dato : 28-08-02 15:41

Tak for svaret jrnmeyer.

Kommentar
Fra : Tommy_P

Dato : 17-11-02 07:39

Hej

Det er svært at sige.
Jeg har gennem flere år brugt annoncer i kuponhæfterne.
Jeg kan fortælle dig at jeg i 1994 - 1995 fik ca. 11.000 svar på en annonce (2 sidet), medens jeg i 2000 i et tilfælde var nede på 1700 svar.
Problemet er ikke bare produktet, men også udformningen af annoncen, farvevalget etc.
Men det nye problem er nu også at mange er blevet så trætte af de kuponhæfter, at de bare smider dem ud.
Jeg har selv helt opgivet disse annonce former, da de til sidst gav en kæmpe underskud.
Jeg betalte 185.000,- kr for en annonce (2 sidet), så det kræver jo en del omsætning at få disse ind igen.
Du kan jo også selv se hvlke annoncer der er der i dag, junk - men det som der gøres i dag er flg.
1/ du udbyder et eller andet "gratis" produkt.
2/ sender det til folk
3/ når du har fået navn og adresser nok, 50-100.000 kunder kan du begynde at sende DM (direct mail)(reklamer til dem direkte) det er den billigste måde at gøre det på.
så når du f.eks. 50.000,- kunder for kr. 250.000,-.
Jeg har 350.000 kunder i en base du kan købe, billigt

Du skal regne med en respons på 2-3 % hvis det er tilfældige produkter, medens jeg har været oppe på 13 % når kunden havde købt et lignende produkt før.

Hilsen

Tommy_P