/ Forside/ Interesser / Helbred / Massage / Spørgsmål
10  mango 110
Erfaringer med/anbefaling af kursted
Fra : paparazzi
Vist : 2657 gange
250 point
Dato : 10-11-04 21:49

Er der nogen af jer der har prøvet et kursted/hotel som i vil anbefale? Det eneste jeg kan finde er skodsborg kurhotel. Jeg bor i Kbh området og kunne godt tænke mig at finde et sted hvor man evt kunne overnatte samt få en god gang massage og afslapning. Det gør ikke noget at det ligger længere væk, men helst på sjælland. Det er en gave til min kæreste (og mig og skulle gerne finde sted sidste weekend i november.
Håber i kan hjælpe mig

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 10-11-04 21:59

Skodsborg er fantastisk, og der kan du jo også overnatte

Kommentar
Fra : paparazzi

Dato : 10-11-04 22:04

Jo tak, men jeg glemte måske at skrive at det også gerne må koste bare lidt under en tur til prag... For så vil jeg sgu hellere det Men det er rigtigt at det ser lækkert ud. Men er der ikke andre steder i DK og/eller nogern magasiner eller hjemmesider der har lavet tests og lign??

Kommentar
Fra : slander

Dato : 11-11-04 11:55

http://www.dammegaarden.dk/?D=11

har ikke prøver at være der men har fået den anbefalet..

Kommentar
Fra : paparazzi

Dato : 13-11-04 19:29

tak for tippet slander, men jeg er sgu ved at blive lidt lang i skægget med de priser. Altså jeg vil jo ikke være en fedterøv, men 4000 for et døgn for 2 pers... Puha!

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 04-02-05 11:31

Nu skal du høre et utraditionelt forslag, som du og din kæreste garanteret vil blive glad for. I skal tage færgen til Puttgarden og køre til den lille by Heiligenhafen ved Østersøkysten. Det er ca. 20 minutters kørsel fra Puttgarden. Der ligger et kursted, ja. byen er faktisk en kurby, og i kan på forhånd skrive til Kurverwaltung, evt. over nettet, og få deres store katalog. I bor f. eks. på et lille hyggeligt hotel, det kan være Stadst Hamburg eller Nordpol (bed om at få et værelse med udsigt over havnen)...på selve kurstedet er der Brandungsbad...en stor svømmehal med opvarmet saltvand fra havet og hver halve time kommer der høj bølgegang, så man svømmer mod brændingen. Der er en badeafdeling med forskellige saunaer og aromabade, dampbade, solarie, cafe m. v. Der kan bestilles tid til massage i frovejen. Husk, at i Tyskland bader mænd og kvinder sammen, også i brusebadene og omklædningsrummene, man er ikke så forskrækket over at se nøgne kroppe. Der er dog en dag om ugen, hvor der er adskilt for kønnene, men ellers er det "Gemeinsambad". Det er rent, pænt, billigt....og om aftenen kan I spise oppe i byen på Restauarant Zum Alten Saltspeicher, -- en fantastisk bygning fra 1600-tallet. Næste dag kan I gå en tur i byens forretningskvarter, spise på en fiskerestayrant ved havnen, Plambeck, eller handle i Rohde, et stormagasin med dejligt tøj. ... I havde sikkert ikke tænkt på Tyskland, men det er meget billigere end Skodsborg, og det er mere sjovt og hyggeligt. Min kone og jeg tager derned en gang om året, det har vi gjort i mange år.

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 04-02-05 22:25

Jeg glemte at fortælle dig om priserne....du vil finde, at et hotelværelse for 2 pers. i to nætter løber op i mellem 1.000 og 1.400 kr. Adgang til Kurbad med alle faciliteter kan købes for ca. 120 kr. for hver af jer, så er vi oppe på ca. 1300 til 1600 i alt. Så er der færge og benzin. Massage, ja, hvis I begge skal have, så koster det vel 2 x 350 kr., så du lander nok på 4000 med måltider og det hele, men så har I også haft 2 overnatninger og en rigtog god oplevelse. Heiligenhafen er den smukkeste og hyggeligste lille kurby på den gamle Østersøkyst i Tyskland. Prøv den, I vil komme igen og igen

Kommentar
Fra : fleva

Dato : 07-03-05 15:59

Det var dog en god oplevelse at læse svar fra Oldboston : Meget informativt og inspirerende !.