/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
CPI Popcorn vil ikke starte i koldt vejr
Fra : fur
Vist : 1241 gange
78 point
Dato : 09-11-04 13:33

Vores Cpi Popcorn ECO årgang 02 kørt 2000km, vil ikke starte i koldt vejr (5°). Vi har prøvet alt (næsten) der er karburatorsprit i rette mængder i benzinen, det hjalp ikke, vi har haft el chokeren ude af karburatoren (kan man forøvrigt måle på sådan en) og den lader til at virke , den bliver lun når scooteren har været startet en tid. Ok lader vi scooteren stå inde ved stuetemp. starter den uden problemer...????

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 09-11-04 18:25

Prøv at sætte en lader på batteriet, og giv ikke gas når den startes.
Højest sandsynlig er det en kompination af lidt for lille spænding på batteriet, og lidt for lille strålespids.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : fur

Dato : 09-11-04 20:04

Jo men problemet er det samme når vi bruger kickstarteren, men det har batteriet måske også indflydelse på ?. Er strålespids = dyse ? hvilken størrelse er så passende. Scooteren kører forøvrigt rigtig godt når det endelig er lykkedes os at starte den.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 09-11-04 20:32

Jo men problemet er det samme når vi bruger kickstarteren, men det har batteriet måske også indflydelse på
Ja det er CDIèn (En variabel tændspole) der måske ikke får spænding nok, og det er det samme med kickstart og selvstart, dog ikke helt da batteriet også skal trække startmotoren, så alt i alt bør den starte nemmest med kickstart.
Ja strålespids er det samme som dyse, og hvilken der er standard, er afhængig af model, men eller må man have den ud, og købe en der er 2 trin højere. Da mange knallerter er meget magre i benzinblandingen fra orginal.
http://www.thansen.dk/products.asp?c=348832415&n=588026841#xy
Har i lige renset luftfilter, da et beskidt luftfilter giver mere benzin, og der er noget der tyder på benzinmangel.?
Men i alle tilfælde skal der ikke gives gas når den startes kold.
Der er også noget der tyder på en stoppet tomgangsdyse, den sidder ved siden af den alm. dyse i bunden af karburatoren, i kan i første omgang prøve at skrue den lille karburatorjusteringsskrue (Luftskrue/blandeskrue/tomgangsskrue) 1/2 omg. ud, og så lad være at give gas.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : fur

Dato : 09-11-04 20:57

Når nu vi er i gang, jeg har målt om der var spænding på ledningerne til chokeren efter at tændingsnøglen er drejet til start, og det er der ikke, først når motoren kører kommer der en svag spænding ?, forøvrigt har jeg set til luftfilteret, det var som nyt. Jeg vender tilbage når jeg har prøvet alle de gode ideer. Tak!

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 78 point
Dato : 09-11-04 22:44

For hurtigt at konstantere at det er benzinmangel, når den er kold, så kan man smide 2 fingerbølfulde benzin (Brug evnt. en sprøjte) ind i i luftfilteret, eller karburatoren.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : fur

Dato : 10-11-04 19:57

Tak for den udemærkede hjælp, desværre rakte mine mekaniske evner ikke, så nu er den indlagt på intensivafdelingen hos mekanikeren, vi håber det bedste.....

Kommentar
Fra : denniski

Dato : 17-03-05 10:38

cpi har et frugt problem man skal dække de to huller til der sider i frøndt skjøldet og der efter skal man tag alle ledningerne af og smøre dem med flydnen silkekone så hjælper det. har selv prøvet.