/ Forside/ Teknologi / Udvikling / VB/Basic / Spørgsmål
10  tom.kise 610
Hjælp til Msword.olb
Fra : trixster
Vist : 502 gange
500 point
Dato : 08-11-04 22:27

Hejsa

Er ved at prøve at udvilkle et tilbud system hvor jeg fra VB kan taste varene lave beregeninger og hente andre data og min plan er så at overfører det til word til et færdig udskrevet tilbud.
Har læst i nogle af de eks. jeg har fundet på nettet at man skal bruge filen Msword.olb som følger med word.
Men hvor kan man finde en komplet liste over kommandoer fra filen Msword.olb, så jeg kan se hvad jeg kan bruge i mit VB project.
Har ledt i MS Msdn men uden hjælp.

Nogen der kan hjælpe ?.

Mvh
Trixster

Kommentar
Fra : supertekst

Dato : 12-11-04 11:26

Ja - men beskriv lidt om dit system:

Er varene lagret i en database?
Hvilke beregninger skal der udføres?

Systemet kan udvikles via VBA i Word - der kan kommunikere med alle de andre programmer i officepakken - men det kræver at der sættes referencer fra VBA-koden i Word til de ønskede andre programmer - f.eks. Access, Excel, OutLook , PowerPoint o.s.v. - således at disse programmes objekter, egenskaber og metoder kan anvendes af koden i Word.

Så der kan udføres en dialogboks, hor varene vises - klik på de ønskede varer - og data kan overføres til Word - som et nydeligt opstillet tilbud...

MVH

ps: .olb er objekt-bibliotek.

Kommentar
Fra : trixster

Dato : 16-11-04 23:07

Hej supertekst

Systemmet er bygget op på den måde at der ligger et excel ark inde i en form som er laver alle bregninger og alle de informationer som skal bruget til det færdige tilbud, der er ingen database med i dette system. (med vilje, alle priser er nemlig dags priser og det ville være et kæmpe arbejde at taste alle de informtioner ind og rette dem til hver dag)

Så det jeg håbede på var at der var en der kunne hjlæpe med et link eller anden form for information om de kommandoer som ligger i OLB filen som jeg kan se man kan bruge til at åbne et word dokument og flytte data fra vb til word.

Se evt exempel på excel formen her. http://www.trixster.dk/excel.jpg

Mvh
Trixster

Kommentar
Fra : supertekst

Dato : 18-11-04 10:28

Hej trixter

Så er der en prototype - klar:
Kode i XLS-tilbudsarket ses herunder... Denne aktiveres af knappen (Word) - desuden har jeg konstrueret en skabelon, som grundlag for det egentlige tilbud.

Hvis du er interesseret kan du sende en mail til pb@skivehs.dk - så kan du få alle de filer, som indgår i prototypen..

MVH

Kode
Rem Reference til Microsoft Word 8.0/9.0/10.0 eller 11.0 skal sættes
Rem via Funktioner eller Tools/References - versionsafhængig.
Rem ================================================================
Dim Firma, Adresse, PostBy, Att
Dim Antal, Varetekst, Stkpris, TotalPris, Ialt, Moms, AtBetale
Dim wDoc, dokSti
Sub StartTilbud()

dokSti = ActiveWorkbook.Path
If Right(dokSti, 1) <> "\" Then
dokSti = dokSti + "\"
End If

hentHovedoplysninger
wordHovedoplysninger
hentDetailoplysninger
End Sub
Private Sub hentDetailoplysninger()
Dim f
Ialt = 0
Moms = 0
AtBetale = 0

For f = 2 To 24
If Cells(f, 1) <> "" Then
Antal = Cells(f, 1)
Varetekst = Cells(f, 2)
Stkpris = Cells(f, 4)
TotalPris = Cells(f, 8)
Ialt = Ialt + TotalPris

wordDetailoplysninger
End If
Next f

wordTilbudIalt
End Sub
Private Sub hentHovedoplysninger()
With ActiveSheet
Firma = .TextBox1.Text
Adresse = .TextBox2.Text
PostBy = .TextBox3.Text
Att = .TextBox4.Text
End With
End Sub
Private Sub wordHovedoplysninger()
Set wDoc = CreateObject("Word.Application")
Set wDoc = Documents.Add(dokSti + "tilbud.dot")
wDoc.Application.Visible = True

With wDoc
WordBasic.startofdocument
WordBasic.Insert Firma + Chr(13)
WordBasic.Insert Adresse + Chr(13)
WordBasic.Insert PostBy + Chr(13)
If Att <> "" Then
WordBasic.Insert "Att.: " + Att + Chr(13)
Else
WordBasic.insertpara
End If
End With

WordBasic.endofdocument
End Sub
Private Sub wordDetailoplysninger()
Dim sp, tp
With wDoc
WordBasic.Insert Chr(9) + CStr(Antal)
WordBasic.Insert Chr(9) + Varetekst
WordBasic.Insert Chr(9) + formaterPris(Stkpris)
WordBasic.Insert Chr(9) + formaterPris(TotalPris) + Chr(13)
End With
End Sub
Private Sub wordTilbudIalt()
WordBasic.Insert Chr(9)
WordBasic.Insert Chr(9) + "I alt"
WordBasic.Insert Chr(9)
WordBasic.Insert Chr(9) + formaterPris(Ialt) + Chr(13)
End Sub
Private Function formaterPris(pf)
formaterPris = Format(pf, "###,##0.00")
End Function

Kommentar
Fra : trixster

Dato : 21-11-04 09:39

Hej Supertext

Tak for det, det ser ud som du har haft travlt med alt det kode
Jeg prøver idag at bruge det, og vender tilbage med eventeule spørgsmål.

Mvh
Trixster

Kommentar
Fra : supertekst

Dato : 18-01-05 17:40

Hej Trixter

Hvordan går det med det?