/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Dual Layer?
Fra : Chrillemand
Vist : 408 gange
40 point
Dato : 08-11-04 15:29

Hvad er Dual Layer i forhold til en DVD-brænder?

M.v.h. Chrille

Accepteret svar
Fra : Fjante

Modtaget 50 point
Dato : 08-11-04 15:33

En brænder der kan brænde i to lag på særlige dual layer skiver.Kapasitet 9,5 GB pris ca 100 kr stk

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-11-04 15:57

Ja de er godt nok dyre de skiver! Endnu!

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 08-11-04 16:26
Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 09-11-04 13:42

ok... tak, jeg burde egentlig acceptere svaret, men jeg har lige et lille spg først:

Hvaf betyder de forskellige tegn? -RW +RW -R ...osv alle de der forkortelser de bruger, hvad betyder de?

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 09-11-04 15:45

Hvad er forskellen på – og + ??
DVD formater er en mindre jungle at finde rundt i.DVD + R og DVD –R kan reelt det samme.Plusset og Minusset før Rét angiver ,hvilke producenter der understøtter de forskellige skiver.I uenighed om ,hvad standarden skal være,har PHILIPS,SONY,HEWLET PACKARD,DELL;RICOH,YAMAHA besluttet sig for at understøtte plus formatet.Men´s bl.a PANASONIC,TOSHIBA,APPLE COMPUTER og SHARP har besluttet sig for at understøtte minus formatet.Det samme gør sig gældende for DVD – RW og DVD + RW.Og nogle af afspillerne kan kun håndtere et af formaterne mens andre kan håndtere begge formater

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 09-11-04 15:47

R er kun skrivbar eén gang - RW er sletbar

Godkendelse af svar
Fra : Chrillemand

Dato : 09-11-04 16:11

Tak for svaret Fjante.

ok, mange tak!

og dette betyder duan Layer ikke? ±

Bliver det nogen sinde afgjort om + el. - skal være standarden, og hvad er den egentige forskel siden der er så stor spredning af firmaer det vælger den ene eller det andet.

Tak til jeg andre i øvrigt!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-11-04 16:36

Nej +/- betyder ikke dual layer. Det indiker kun at du kan bruge begge typer skiver i brænderen!

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 09-11-04 17:44

ok