/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Nokia - men hvilken model.
Fra : emesen
Vist : 872 gange
50 point
Dato : 07-11-04 19:27

Vores fastnet telefon virker ikke (kablet ude i vejen)
Jeg har fået en Nokia af naboen med lader (og ikke det hele)
Det er ikke en med foto og internet.............bare telefon.
Nu ville jeg gerne finde en manual da jeg normalt ikke bruger mobilos.
Jeg ved godt at jeg skal hen og købe sim og talekort.
Menhvilken model er det, eller hvordan ser jeg det.
Hilsen mobilosnovice
Eyvind.
PS. Den er ikke stjålet, eller på anden måde lun i kanten.

Kommentar
Fra : froslev

Dato : 07-11-04 19:39

Hej

Kender du ikke en teenager der kan sætte dig ind i teknikken, de er eksperter?

mvh

Froslev

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 07-11-04 19:42

Kan du beskrive den lidt...

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-11-04 19:43

Du kan gå ind på www.nokia.dk og finde de forskellige aktuelle modeller frem og se et billede af dem. Findes den ikke der, er den ældre. Prøv på siden f.eks. at søge på Nokia 5210. Du får så mulighed for at se en pdf-fil med brugervejledning på denne. På første side ser du et billede at telefonen. Måske er det den, men billedet burde fortælle dig om den du har er ældre eller nyere, simpelthen udfra design'et.

Har du mulighed for at tage et digitalt billede af telefonen, kan du sende det til mig på svamp@inet.dk. Så skal jeg se om jeg kan finde ud af det for dig. Arne

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 07-11-04 19:47

Prøv at taste *#06# og vælg "Info".

Så skulle du gerne få oplyst, hvilken model der er tale om.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 07-11-04 19:57

Og hvis det ikke virker, så prøv: *#0000#

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 07-11-04 19:58

Rellom - den reagerer ikke (jeg har ikke købt sim og tale endnu)
I morgen lægger jeg et billede så den kan ses.
Men det kan jo være TDC kender den når jeg køber kort i morgen.
Eyvind.
PS. Der er jo også mine børnebørn (teenagere).

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-11-04 19:59

Jeg har en spritny Nokia 6230. Og det der med #06# virker ihvertfald ikke på min?

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 07-11-04 20:02

Virker *#0000# heller ikke?

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 07-11-04 20:05

PS! Du skal huske også at taste stjernen: *

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-11-04 20:07

NIX ingen af dem.

Men lad os nu se eme's billede i morgen.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-11-04 20:09

Ja, den havde jeg overset. Prøver senere. Skal se Ørnen på DR1 NU.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 07-11-04 20:11

Her er et billede
ftp://hirsenet.dk/nokia/IMG_0224.JPG

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 07-11-04 20:11

Accepteret svar
Fra : Rellom

Modtaget 60 point
Dato : 07-11-04 20:13

Så kan det kun være en 3410:
http://www.nokia.com/nokia/0,,121,00.html

Godkendelse af svar
Fra : emesen

Dato : 07-11-04 20:19

Tak for svaret Rellom. Det ligner vist en 3410 som dit link.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-11-04 20:20

Yes eme - Det ER en Nokia 3410. Som sagt gå ind på www.nokia.dk. søg på 3410, så vil du få mulighed for at downloade en fuld brugervejledning i PDF og på dansk. AJ

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-11-04 20:29

P.S.: Emesen

Rellom gav dig kun halvdelen af svaret. Dit ønske om en manual besvarede jeg.

Men hvem Fa.... har sagt at alt her i livet skal være retfærdigt.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 07-11-04 20:32

Selv tak, Emesen.

Men bortset fra det så burde det nu virke at taste *#06# eller *#0000#.
Så prøv det igen, når du har fået simkortet sat i.
Derved kan du nemlig ikke bare tjekke telefonens modelnummer,
men også firmvare-version m. m.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 07-11-04 20:35

Næ-nej, arne.jakobsen, han spurgte om telefonens modelnummer,
FORDI han havde tænkt sig at søge efter en dansk manual.

Dén blev vi ikke bedt om at finde.

Emesen er jo en hærdet Google-bruger.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-11-04 21:15

Når man trykker *#06# kommer den med et serienummer. min er 855008005326511

Trykker man *#0000# kommer den med flg.:

v 04.44
RH- 12
GSM P1.1
(c) NMP

Intet af dette fortæller noget om modellen. Dine råd var altså toltalt ubrugelige.

Det råd der gav løsningen på problemet var MIT om at sende et billede.

Og med hensyn til at vi ikke blev BEDT om at finde en manual, så var det et ønske fra emesens side at finde en manual. Det hjalp du heller ikke med. Det eneste du gjorde var at identifice billedet et par minutter før mig.

Jeg er lidt skuffet over at en så erfaren Kanduer som emesen, ikke er i stand til at tildele point til den rigtige person.
Men som før sagt: Man kan ikke købe brød for point. Arne

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 07-11-04 21:25

arne.jakobsen > Ja, når man trykker *#06# kommer der et serienummer,
og DERUDOVER får man mulighed for at vælge "info", hvorved man får
adgang til telefonens modelnummer m.m.

Det andet gider jeg ikke diskutere - og det tror jeg heller ikke, Emesen gider.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 07-11-04 21:51

PS! Iøvrigt er det altså temmelig usmart, at du har lagt din telefons
serienummer ud i et offentligt forum, så hvis jeg var i dit sted, ville jeg
rette henvendelse til Kandu og bede om at få det slettet.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 07-11-04 23:24

De forskellige tastekoder virker...........................når app er tændt.
mobilosnovicen.
PS. fortæl det ikke til mine børnebørn.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 07-11-04 23:43

Ok, emesen, det undrede mig i grunden også, at det ikke virkede uden simkort.

Men jeg skal nok sørge for, at det bliver mellem os to.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-11-04 00:35

Helt OK Rellum. Men jeg får altså ikke nogen mulighed for at vælge "info". Hverken med den ene eller den anden kode. Men TAK for et frugtbart samarbejde.

P.S.: Har du flere af den slags smarte Nokia-koder? Eller er de "Hemmeligt-stemplede"?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-11-04 00:37

Rellum - Hvad mener du at folk kan misbruge min tlf's serienummer til?

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 08-11-04 01:04

Til arne.jakobsen
Din fiende kan melde din telefon stjålet så bliver den lukket.
alimak

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-11-04 01:12

alimak

Den eneste der kan lukke min telefon er min mobil-udbyder. Han har ikke og har aldrig haft min tlf's serienummer. Jeg kan bede ham om at spærre for min konto og dermed brugen af min tlf. Men det har intet med tlf's serienr. at gøre.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 08-11-04 01:28

Jeg har hørt, ved ikke om det passer Men det er et fælles nr.til alle udbydere, man kan ringe og opgi emei nr. så bliver den spærret over hele europa.
alimak