/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Fastgørelse af transportbur?
Fra : jabco9240
Vist : 2408 gange
50 point
Dato : 06-11-04 09:43

Vi skal have et par transport/hundebure ind i vores van, som har et knapt 2 meter langt rum.

Skal hundeburene fastgøres til underlaget? I så fald hvordan gør man det, så man også - når situationen nødvendiggør det - kan tage burene ud og bruge dem andetsteds?

Eller er det unødvendigt at fastgøre dem?

Kommentar
Fra : trukni

Dato : 06-11-04 09:56

Hej jabco.
Jeg kunne forestille mig man sagtens kunne " opfinde " noget med nogle brugte sikkerhedsseler/beslag. Det skulle da ikke være så vanskeligt. Eller nogle Rigler man kan montere i bunden af ladet og skubbe ind i buret.

Hilsen trukni

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-11-04 10:03

Burene kan fastgøres som man vil - men der findes nogen skinner og skruer der er lavet til formålet - aner ikke hvor da jeg ikke kan komme i kontakt med dem jeg ved har det men håber du selv kan finde ud af det

Kommentar
Fra : ieconfig

Dato : 06-11-04 10:43

Der findes et, som man hurtigt kan tage ud og ind, efter behov og som kan dele rummet i 2 hvis der skal 2 hunde med. ( flere hvis rummet er stort nok.)

Buret er delt i stykker .
De har indvendig gevind, så de spændes ud til kanter/loft. I sætning tager ca 30 sek. pr. enhed. og hvis du bare spænder dem godt ,står de fast og sikkert. Seler kan også sagtens bruges i disse. Jeg har ikke selv et , men en ven har , jeg skal hører ham når jeg ser ham hvor han har købt det...burde se ham idag eller imorgen da vi som regel lufter hunde sammen.

Hilsen Camilla (som har snuppet, kærestens konto)

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 06-11-04 12:31

Hej Jacob.
Jeg kan fornemme,at du også hurtig vil bruge bilen til andet end,at transportere dine hunde.

Jeg bruger selv flyplast kasser til mine hunde,de er fastgjort med en gummy strop. Det har fungeret udemærket og er let.

Kommentar
Fra : piche

Dato : 08-11-04 08:52

Hej Jacob.
Jeg mener ikke det er nødvendigt at fastspænde buret. Hundens vægt gør at det står fast, medmindre det er en meget lille hund. Jeg har selv et hundebur i en van, som jeg bruger til min labrador tæve på 24 kg uden problemer.
Læg evt. en gummimåtte under buret.