/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Isætning af lås i andelsbolig
Fra : P_K
Vist : 781 gange
20 point
Dato : 05-11-04 00:48

Hvis man sætter en ekstra lås på sin hoveddør i en andelslejlighed, vil det så blive betragtet som en forbedring, som man får penge for, når man flytter?

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 05-11-04 04:22

Normalt ikke

Rudolf

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-11-04 08:08

Det kommer vist an på om denne ekstra lås er godkendt af bestyrelsen som forbedring - ellers skal døren måske endda reetableres ved fraflytning.

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 05-11-04 08:14

Kun hvis det er en godkendt panserdør fra Franz Jæger

Kommentar
Fra : P_K

Dato : 05-11-04 08:17

Fjante: Er det en joke - eller hvad mener du?

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 05-11-04 08:32

Har ikke de relevante oplysn vedr andelsboliger men oplysninger kan fås www.nordiskfilm/olsenbanden.dk.
Jeg syntes lige du skal tage i betragtning at en lås koster 1-200 kr og hvis du ikke kan investere 200 kr uden at regne med værdien når du flytter må du regne med fjollet svar fra mig,særlig tidligt om morgenen.
Nice day

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-11-04 08:48

det kommer nemlig delvis an på andelsboligforeningen - men det kan være et krav fra forsikringen - og så godkendes det normalt - men en forbedring er det jo ikke som sådan !

Kommentar
Fra : P_K

Dato : 05-11-04 09:25

Fjante: Det KUNNE jo være, at der var flere udgifter end blot låsen - måske skal der tages et styke af dørkarmen etc.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-11-04 11:17

Hvis der skal tages et stykke af dørkarmen, skal du først forhøre om det er i orden, ellers risikerer du at stå med en regning ved evt. udflytning, til udskiftning af dørkarm.

mvh dova

Kommentar
Fra : P_K

Dato : 05-11-04 11:38

Ok - det er sådan at der i forvejen sidder en bokslås, hvor der også er taget et stykke af dørkarmen, så som sådan er denne i forvejen ikke intakt. Læste på www.andelsboligguiden.dk, at en ekstra lås normalt betragtes som en forbedring med afskrivning over 10 år. Men tak for rådet dova, det er vist værd at forhøre sig om!

Kommentar
Fra : danogline

Dato : 17-11-04 06:51

hej p_k

Du skal huske at det skal være en godkendt lås. jeg mener ikke at man bruger de gamle nøgler (der er runde), men derimod de nye der er lidt pyramide formet (der hvor man holder på nøglen) hvis man bruger de gamle dækker forsikringen vist nok ikke. (har jeg lade mig fortælle)

"Bare et råd"

Jeg bor også i en andel og hos os er det ikke en forbedring, men en vedligeholdelse.