/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Ekstern HD USB 1.0 Kassette?
Fra : IceCap
Vist : 402 gange
350 point
Dato : 04-11-04 17:42

Min gamle stationære PC stod af for nogen tid siden, men jeg har også en 4 år gl. bærbar, som jeg således bruger i stedet. Det der er problemet er, at jeg ½ år før den stationære stod af købte en 120GB HD til den, og der er ikke særligt meget plads på den bærbare, derfor vil jeg have sat 120'eren til den på en eller anden måde....

Jeg synes jeg har set, at man kan få en USB fætter, som man kan sætte en HD i, og således udvide sin lagerkapacitet. Dem jeg har set på ved edbpriser.dk, kan så vidt jeg kan se ikke køre USB 1.0 og ej heller under Win98 - nej ikke SE.

Er der nogen, der ved hvor jeg kan finde en sådan "kassette"?

Accepteret svar
Fra : Fjante

Modtaget 360 point
Dato : 04-11-04 18:04

Der er kun overførselshastigheden til forskel på USB 1 og 2 ,ekstern box lægger sig bare som ektra drev i denne comp.Med den eksterne box følger en driver til de forskl styresyst.Så ingen prob der

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 04-11-04 19:28

Jeg smider max points efter dig, hvis du kan linke mig til et sted hvor jeg kan få noget der virker til 2-300 kr. For en god ordens skyld, kørte den stationære også på 98 - ikke SE, kan jeg bare accesse de data der ligger på den i forvejen?

Kommentar
Fra : H2

Dato : 04-11-04 22:01

Du kan købe den ved prishammeren.dk
Den koster 299 og virker også ved usb 1.1 og der er driver med der skulde virke ved 98.
Henrik

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 04-11-04 22:48

USB virker først fra Windows 98 SE, ME og XP o.s.v. - så hvis din bærbare ikke allerede kører 98SE eller højere, er du nødsaget til at opgradere dit styresystem.

Selve box til extern 3,5" HD kan købes mange steder og det betyder ikke noget, hvis det er en USB 2.0 - så er den fremtidssikret.
Dog kan du formodentlig ikke udnytte mere end USB 1.1 på din nuværende bærbare.

Mvh Ivan

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 04-11-04 23:01

Angående køb - findes der forskellige modeller hos Zitech fra kr. 295,-

http://www.zitech.dk/Product/SubCategory.aspx?SubCategoryID=169391&ProductCategoryID=284

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 04-11-04 23:30

Det kan ikke passe, at USB ikke virker på en maskine, der kører basis Win98, det gjorde den gamle uden problemer! Jeg har ikke prøvet at tilslutte noget til USB portene på den bærbare.....

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 05-11-04 07:09

Er du sikker på, at du ikke kører W98 SE?

Mvh Ivan

Kommentar
Fra : H2

Dato : 05-11-04 08:46

Jeg mener det er nok af have wim 98 version 2.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 05-11-04 09:26

SE = Second edition

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 05-11-04 11:03

Jeg har prøvet at hente diverse upgrades, der kræver mindst SE - de kan ikke køre på min version af 98, ergo er det ikke SE jeg har installeret..... kan jeg kun konkludere.

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 05-11-04 12:13

Står du med den eksterne i hånden uden box? Du købte den til den stationære,ikke?Hvis det er tilfældet køber du bare en box,der er drivere til selve boxen hvis du ikke kører et kompatibelt syst.Propper HD i boxen ,ledninger i,og når syst siger fundet nyt hardware og be´r om cd rommen/disk propper du den i

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 16-01-05 21:55

Hey, jeg har købt en Metal Gear Substance ekstern HD "Skuffe", men den cd der fulgte med indeholder ikke umiddelbart nogen driver til Win 98.

Er der nogen, der har en driver eller webadresse, hvor jeg kan finde en driver til sådan en sjover???

Godkendelse af svar
Fra : IceCap

Dato : 16-01-05 21:59

Tak for svaret Fjante. Du var hurtigst med noget. Jeg løste det føromtalte problem uden videre, ved ikke hvorfor jeg ikke kunne få det til at køre, men nu kører det sq!