/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
hot50 ??????
Fra : tiemaster
Vist : 363 gange
100 point
Dato : 03-11-04 17:09

hej har lige brug for hjælp.. har den her hot50 der lige pludselig ik vil starte mere... der kommer ik benz tændrøret er i hvert fald helt tørt... har stilt kaburator ad og den ser ok ud.. hvis det ik er kaburatoren hvad kan det så være?????

Kommentar
Fra : lau_cph

Dato : 03-11-04 17:13

Det kan være stemplet der ikke bevæger sig ordentligt... Det skal jo kunne køre ordentligt tilbage før bensinen bliver sluppet ind!

Kommentar
Fra : Ravni

Dato : 03-11-04 17:22

Jep, tjek lige benzin tilførelsen
Hvis du har kørt tør kan der være kommet skidt i kaboratoren, og slangen kan være stoppet af gammel rust
tag slagen a´ og pust evt. skidt ud

Kommentar
Fra : karsten77

Dato : 03-11-04 18:18

Skift tændrøret.. Det er som regl altid det der er galt..

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-11-04 18:31

Der går 2 slanger op til en vaccumdåse der er skruet op under/i tanken, den fungerer som en automatisk benzinhane.
Den ene slange løber ned til svømmerhuset i karburatoren (Slange 1)
Den anden løber ned på karburatoren eller studsen, og sidder nærmest cylinderen.(Slange 2)
Når nu motoren drejer rundt, skabes der vaccum i slange 2, som åbner vaccumdåsen, så der kan løbe benzin fra tanken ned i svømmerhuset.
Tjek din vaccumdåse: Træk slange 1 af, og træd på kickstart, så skal der komme en stråle benzin ud, den holder igen ret hurtigt med at løbe. (Uden tænding)
Hvis det ikke løber, så kan den være defekt, og du prøver at trække slange 2 af ved studsen og suger i den med munden.
VH Palle Hansen
NB: Du har prøvet at lægge tændrør-gevindet på stel, for at se om der er gnist? (Med tænding)

Kommentar
Fra : Ravni

Dato : 03-11-04 18:59

tror at Palle har udfyldt dit spørgsmål

Kommentar
Fra : tiemaster

Dato : 03-11-04 19:24

hej palle har tjekket for gnist det er der masser af....

Kommentar
Fra : Ravni

Dato : 03-11-04 19:44

hvad med skidt i kaboratoren

Kommentar
Fra : qwerz

Dato : 10-11-04 01:23

det var nok ikke gnist palle han mente (for jeg så da ik han har nævnt GNIST) såe han mener nok det er et tjek for om dit stempel køre som det skal eller noget med VAKUM og ikke GNIST

Kommentar
Fra : tiemaster

Dato : 10-11-04 16:36

hey qwerz prøv og læse palle b sidste linie

NB: Du har prøvet at lægge tændrør-gevindet på stel, for at se om der er gnist? (Med tænding)

Kommentar
Fra : qwerz

Dato : 10-11-04 23:24

ups hehe så jeg ikke sorry

Kommentar
Fra : tiemaster

Dato : 11-11-04 16:38

men den er kommet igang igen det var sgu stemblet der var gået......

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-11-04 17:02

Hvis der er brændt hul i stempelet, så har du kørt med et almindeligt tændrør, og ikke et racer.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : tiemaster

Dato : 11-11-04 17:20

jamen den er ik tunet....

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-11-04 17:37

OK, det er jo en anden sag, så må der være sket noget andet.
Du har da ellers tunede knallerter, derfor regnede jeg med at denne var.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : tiemaster

Dato : 11-11-04 17:40

ja ved det godt men ik lige den her så jeg forstår faktisk ik den satte sig....... jo det passer ik helt kommer jeg i tanke om der er en anden kaburator på den 21 amal kan det være der for........

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 11-11-04 19:13

Ja det kan det faktisk godt, da benzin/luftblandingen skal være rigtig. Så selv en stor karburator, kan give for lidt benzin, og så køles motoren og ikke nok.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : tiemaster

Dato : 18-05-06 22:41

Tak for svaret pallebhansen.