/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
hvilken Blomst
Fra : annsholm
Vist : 581 gange
20 point
Dato : 01-11-04 09:55

Hej Alle.
er der nogen der kan fortælle mig hvad det er for en blomst?
Og hvordan den skal passes?
Der er sådan en knold lige på jord overfladen, ca. 5 cm. Ø og ca 3 cm. høj
derfra går der en gren, hvor der så kommer vedben lignene blade på (dog
noget mere saft grønne )
Blomsten kan ses her
www.bonnet-it.dk/annsholm/blomster_.htm
Ps Jeg har prøvet i nyhedsgrubberne men ikke fundet den rigtige plante.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-11-04 10:05

Den ligner en plante der bliver kaldt russervin, men den der knold synes jeg ikke plejer at være der.
mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-11-04 10:09

Nej, glem det med russervin, men her er lidt at gå i gang med
http://www.kenti.dk/planter.htm

mvh dova

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 01-11-04 10:41

Jeg kan ikke lade være med at blande mig, når der snakkes planter, din plante kender jeg ikke.
jeg prøvede søgeordet potteplanter i www.havenyt.dk og der anbefales en bog der hedder "Potteplanter" Prøv selv at kigge. der er vist ti sider med potteplanter. Du har også selv mulighed for at spørge!
mvh. Valde----------------------------------------------------------------------------

Potteplanter
Bogen er et opslagsværk først og fremmest for fagfolk, der til daglig arbejder med potteplanter, men også andre kan have udbytte af bogen

Kommentar
Fra : annsholm

Dato : 01-11-04 12:49

Jeg har ledt og ledt på nettet men kan ikke finde den,
annette

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 20 point
Dato : 02-11-04 01:10

Så fandt jeg din plante, eller det vil sige, der er to inden for samme familie af planter at vælge imellem. Det var svært at se på billedet.
Den har ikke noget dansk navn så vidt jeg kan se, men den hedder enten en Cyclantheopsis Parviflorus eller også
Gerrardanthus Macrorhizus.
Håber linket virker, der er billede af dem et stykke nede på siden
http://www.bennyskaktus.dk/Cucurbitaceae_pictures_DK.htm

mvh dova

Kommentar
Fra : annsholm

Dato : 02-11-04 11:47

Tusinde tak.
Ja det er denne her tror jeg,det ligner den på en prik
Men der står ikke hvordan man basser den, men mon ikke det er som andre sukulenter.????
http://www.bennyskaktus.dk/images/Cucurbitaceae/Gerrardanthus_macrorhizus_01T.JPG
tak skal i have alle sammen.
jeg vil gemme siden , der er nemmelig flere at de planter jeg har!
Annette

Kommentar
Fra : annsholm

Dato : 02-11-04 11:49

Jeg har desværre ikke fundet ud af hvordan man giner point.
Er der nogen der kan fortelle mig det?
Annette

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-11-04 11:52

Ja, det ka' jeg da godt fortælle.
Oven over den kommentar du synes er det bedste svar, skal du klikke der hvor der med små bogstaver står: accepter som svar, og så følge vejledning derfra.
Jo, jeg tror også den skal passes som andre sukkulenter, din plante.
mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : annsholm

Dato : 02-11-04 22:25

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-11-04 23:00

Selv tak.
Du spurgte forresten hvordan den skulle passes, men på dit billede ser det da ud til, at den trives godt nok.
mvh dova

Kommentar
Fra : annsholm

Dato : 02-11-04 23:04

Det er ikke så længe siden jeg fik den
men jeg kunne jo næsten regne ud at den knold måtte være en form for vand "beholder" for selv om jorden bliver meget tør ind imellem er den stadig stiv og strunk

Annette