/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Paneler.... uha...
Fra : Mrn
Vist : 3195 gange
150 point
Dato : 31-10-04 17:52

Hej.

Jeg står i den situation at jeg skal sælge min bil (Mazda 323F 1.8GT)
Men der skal nye paneler på... Er der nogen der har prøvet at skifte paneler på sådan en bil og ved hvor svært/nemt det er, og hvor lang tid det tager at lave?

samt om der er nogen der har en ide til hvad de koster? (pr/stk) eller er det billigere at få en pladesmed til at bukke det?

Hilsen Michael

Kommentar
Fra : dova

Dato : 31-10-04 18:50

Nu ved jeg ikke om bilen skal synes før du vil sælge den, så det er fordi det er nødvendigt at skifte panelerne.
Men hvis ikke den skal det, er det spørgsmålet om det kan betale sig at skifte dem.
Man får sjældent udgifter til reparation dækket ind ved salg.
Hvis det er noget du selv vil lave forudsætter det at du har adgang til et svejseværk og kan bruge det.
mvh dova

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 31-10-04 19:06

Det er billigst at købe paneler færdiglavede enten originale eller de uoriginale som sælges mange steder.
Da vognen er selvbærende vil de paneler være en del af konstruktionen og bør derfor sættes på når vognen står lige (ikke vrider)
Har du ikke svejset på biler før............................så la' vær.
Elektronikken er følsom, så tag pluskablet fra akkumolatoren og sørg for godt stel der hvor der svejses.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 150 point
Dato : 31-10-04 21:35

Man kan ikke lave udskiftning af bærende dele på en bil hvis man ikke har lært det mest elementære om den slags. Du kan gøre bilen pilskæv og er svejsningerne ikk eudført korrekt kan den sandsynligvis ikke synes.
Som emesen skriver har du ikke svejset påbiler før er det nok ikke den rette opgave at starte med så lad være.
Der er uden tvivl mange der kan gøre det for dig til en fornuftig pris hvis det absolut skal ordnes før handlen.
Hvis du sælger en bil hvor der er fejlmonterede dørpaneler kan du påregne, at komme til at betale erstatning til køber.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 31-10-04 21:38

Ved ikke hva de koster til din bil men jeg har lige montert nye på min bil og jeg betalte ca. 220kr pr stk. Uorginale, til en Toyota Corolla.
alimak

Kommentar
Fra : Mrn

Dato : 01-11-04 18:32

Hej, Jeg skal ikke selv lave det, da jeg ikke ved hvordan man svejser ( skal lære det på et tidspunkt )

Men her et link... hos hoyer, men hvilken del skal jeg bruge? kan ikke lige se mig igennem det.

http://www.hoyer-autodele.dk/default.asp?id=3&file=10.02.KatBM.asp&zb_ID=7&zbil=Mazda&kg_nr=MA

Bilen er fra 1989.

Hilsen Michael

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 01-11-04 23:46

Altså vognen skal ses - og så købes paneler.
Der kan jo også blive tale om inderpanel og mellemafstivning.
Her kan man også få dele hvis de findes til mazda
http://www.veng.dk/

Godkendelse af svar
Fra : Mrn

Dato : 09-02-05 22:26

Tak for svaret BjarneD.