/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Køb af mobil I Tyskland?
Fra : Kim_Kristensen
Vist : 2377 gange
50 point
Dato : 28-10-04 14:37

Hej

Inden jeg kaster mig ud i det vil jeg da lige spørge her om der er andre de har prøvet at købe mobiltelefon over nettet i Tyskland, de har tilsyneladende lidt bedre priser og også alle de spændende farver som ikke er til salg i Danmark. Så input og erfaringer ønskes, også gerne henvisninger til seriøse leverandører.

Med venlig hilsen Kim Kristensen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-10-04 14:41

Du skal først og fremmest sikre dig, at telefonen ikke er låst til et bestemt net, som det bruges her i landet.

mvh dova

Kommentar
Fra : pipzi

Dato : 28-10-04 16:34

Da jeg boede i Sønderjylland, købte jeg ofte en tysk telefon. Men du skal passe meget på. Liges¨vel som det i DK er en jungle, er det det også i D Så kig rundt og læs ALT med småt. Du skal dog også huske på, at det ikke er sikkert, at der er en dansk menu.

Kommentar
Fra : petermolin

Dato : 03-11-04 22:36

Hej Kim,

Jeg er lige kommet hjem fra Tyskland med 2 mobiltelefoner, og disse var ikke låst.

De telefoner jeg havde købt, havde et tysk abonnement, men det var muligt at købe "resttiden" fri.

Konklusion - jeg fik 2 mobiltelefoner til under halv pris end i Danmark. Og så kunne jeg selv vælge udbyder efterfølgende.

God fornøjelse,

Peter Molin

Kommentar
Fra : cce_hjl

Dato : 23-11-04 19:19

Kan man ikke som Dansk statsborger købe et mobil abm i tyskland ?..bare lige et evt dumt spm