/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Unlock Mobiltelefon / Spørgsmål
10  Squanto 646
bliver jeg opdaget!!
Fra : missilhead
Vist : 524 gange
40 point
Dato : 27-07-02 00:21

hej! jeg har fundet en nokia 3310. Nu kunne jeg godt tænke mig at vide om jeg bliver opdaget hvis jeg benytter den.Jeg har hørt noget om et imei-nr ,der findes på telefonen,der bliver brugt til at finde telefonens bruger.jeg er nervøs for at sætte mit simkort i ,hvis jeg bliver afsløret,og det gider jeg ikke for så lille en ting.på forhånd tak

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 27-07-02 02:06

Hej Missilhead!

Du skriver, at du har fundet den? - blive opdaget?

Jeg mener, at man kan spore den, og hvordan man fjerner eller retter ved jeg ikke.

Hva' med at aflevere den på hittegodskontoret (politiet) - det kunne jo være en og anden blev meget glad - ikke! - og du skriver selv, at det er en meget lille ting.

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : McOle

Dato : 27-07-02 07:01

Ja, du bliver opdaget. Og du bliver også kontaktet af politiet.
Jeg ville skynde mig at aflevere den til politiet.
Og som Bjarne skrev, gør du sikkert også en anden meget glad.
Hilsen Olé

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 40 point
Dato : 27-07-02 14:21

Hej Missilhead,

Ifølge denne side "FAQ - Tyveri af mobiltelefon "... -->
http://www.mobilsiden.dk/2000/tips/faq/tyveri.shtml
her ka' du bl.a. læse hvad man ska' gøre når ens Mobil er blevet stjålet (eller tabt)... så ka' du evt. se hvad ejeren af den Mobiltelefon du har fundet ka' gøre... og så ved du hvad du har at forholde dig til...
læg mærke til ordene "du afsætter et elektronisk spor uanset hvor du du er..." så hvis du har den slukket hele tiden sku' der ikke være nogen risiko...

enhver Mobil telefon har et Imei nr. som du selv skriver... du ka' se mere om det her... -->
http://www.mobilsiden.dk/2000/tips/imei.shtml
og det er bl.a. dette der gør at du vil blive afsløret, hvis du vælger at beholde den Mobil telefon du har fundet...
og uanset om du putter dit eget Sim-kort i eller la' vær... beholder Mobil telefonen sit Imei nummer...

IMEI-nummeret (International Mobile Equipment Identity) er mobiltelefonens nummerplade/cpr. nr. og står bag på telefonen eller under batteriet og består af 15 cifre... og som der står på siden ka' du få dette nr. frem ved at indtaste koden *#06#...

så mit råd til dig er... aflevere den og køb din egen...

mvh.

Strarup

Godkendelse af svar
Fra : missilhead

Dato : 27-07-02 16:25

Tak for svaret strarup.Det er vist ikke nogen go ide at anvende telefonen,jeg har det heller ikke godt med at bruge den,da jeg vil gå og tænke over det.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 27-07-02 16:45

Missilhead jeg forstår IKKE dit indlæg.
Det må da altid være ens forpligtelse, at ejermanden af den forsvundne telefon får den igen,
og et gør man nemmest ved at aflevere den på den nærmeste politistation.
Du gør ejermanden glad, da de får deres sikkert "elskede" mobiltelefon igen og du bliver
glad fordi du har gjort et andet menneske glad og dermed gjort et andet menneske en
god gerning.
Bare lige de tanker jeg gør mig.

Kommentar
Fra : smurf

Dato : 14-08-02 20:56

hmm ursäkta ...
jag är dansk från börgan född i Aalborg och har bott 26 år i sverige men även om lite av all svensk dumhet har satt sig på min hjärna skulle jag gärna vilja veta en sak...
om man nu skall vara så ärlig och lämna in telefoner man hittar eller köper ärligt varför frågar alla då efter unlocking program och hjälp om detta?
varför betala för unlocking av en ärlig telefon när man bara kan ringa till telefon tillverkaren och få puk coden???

bara en fråga...