/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Sexualitet / Spørgsmål
10  piaskov 789
Er det umoralsk at have en elskerinde?
Fra : Henrik44FRC
Vist : 568 gange
40 point
Dato : 26-07-02 16:49

Jeg er i den uheldige situation at min kone ikke er seksuelt aktiv, derfor er sex noget vi dyrker sammen ca 2 gange om måneden.
Jeg har derfor valgt at klare mit sexbehov ved hjælp af en elskerinde.Dette gør mig tilfreds og min kone skal ikke lægge krop til når hun ikke har lyst.
Men er det umoralsk at klare et problem på den måde.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 26-07-02 19:49

Hej Henrik

Det kommer an på, hvad du mener med dit spørgsmål.
Mener du, om det er umoralsk ud fra de almindeligt gældende moralbegreber, så er svaret: JA!
Mener du, om det er umoralsk ud fra DINE moralbegreber, så er svaret tilsyneladende: MÅSKE - OG MÅSKE IKKE!
Ellers havde du jo næppe spurgt.

Sådan som du fremlægger det, er arrangementet til fordel for jer begge to. Men tror du, din kone ville være enig i det?

Ikke desto mindre forstår jeg dig godt. Så hvis du kan forhindre, at din kone opdager noget, synes jeg, det er okay. Jeg ville selv have gjort det samme.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 27-07-02 13:13

hej Henrik,

min mening vil nok ikke falde i god jord hos dig...

men jeg synes det er umoralsk og forkert at være sin samlever, ægtefælle eller kæreste utro... og det gælder for alle mænd og kvinder... Uanset hvad...

prøv at vende situationen om... hvordan ville du ha' det hvis f.eks. din Kone havde en elsker???

jeg ville havde foreslået dig at ta' en snak med din kone om det... men som jeg ka' forstå på det har du allerede valgt Sex'en fremfor din kone...

nu kender jeg ikke jeres indbyrdes situation... Men det er selvfølgelig hårdt at snakke om dette emne og sine følelser... Men enten ka' det løse op for problemet eller gøre det værre...
I dit tilfælde hvor du allerede har valgt... har du forværret situationen... og implicit har du indirekte også vist at din kone ikke betyder noget for dig...

men det er selvfølgeligt set fra mit synspunkt og ikke dit eget...

gør op med dig selv hvad du vil... livet er som en gren på en rose... fuld af torne... nogle gange kommer man let og elegant over disse torne... andre gange sidder man fast... og til sidst er grenen ikke længere...

så pas på du ikke har spændt en elastik fast i en af disse torne...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 28-07-02 00:42

Starup >>
Hvilken smuk måde at tilkendegive sin mening på. Jeg kan kun sige at jeg er fulstændig enig med dig.

Mvh
Parkenss

Accepteret svar
Fra : mango

Modtaget 40 point
Dato : 29-07-02 11:07

Hej Henrik

Jeg vil ikke udtale mig i den moralske retning, dertil har vi kun vores egen moral at støtte os til, så uanset hvad andre mener, vil du altid følge din egen moral/behov. Jeg vil tro at den eneste måde du kunne få svar på dette spørgsmål er at gå dybt ind i dig selv og spørge ærligt hvad det er du vil. Jeg tror på at hvis man er sin kone/mand utro er det et ønske om at gå fra hende/ham, det er et udtryk for et meget styrende ego, dette skal ikke forståes negativt, da alle mennesker, hvis de ikke er bevidste om dette, vil lade sig styre af sit ego, mere eller mindre. Så spørg dig selv, elsker jeg min kone?, har jeg lyst til at blive i dette forhold? Hvis svaret er ja, vil jeg mene at tiden er inde til at gøre noget aktivt i forhold til jeres sexliv/samliv, dertil skal også siges at der intet unormalt er ved at man "kun" har lyst 2 gange om måneden, det er vel også lidt forskelligt hvor ofte hun har lyst er det ikke? Så mere opmærksomhed omkring hvornår det sker at hun har lyst, kunne give dig et fingerpeg om hvad det er der sker. Vi mennesker er jo som så ofte sagt forskellige, også i vores behov, og jeg har endnu ikke oplevet at være sammen med et menneske som har de samme behov som jeg, på nøjagtigt samme tid.
Mange kærlige hilsner
Mango

Godkendelse af svar
Fra : Henrik44FRC

Dato : 31-07-02 15:21

Tak for svaret mango.
Dit svar viser at du har stor menneskelig foratåelse

Kommentar
Fra : antonkudsk

Dato : 17-10-02 22:06

Hej Henrik..

Jeg mener ikke at det er umoralsk, at have et behov, og når din kone ikke mere er aktiv, så er det da en god løsning at have en elskerinde. Især hvis jeres forhold ellers er godt, og i har det rart med hinanden, hvor det ken er det seksuelle der svigter..
Jeg ville nok, hvis det var mig, fortælle hende at jeg havde en elskerinde, for at fortroligheden stadig er i jeres forhold..
Hilsen Anton