/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Tarot / Spørgsmål
10  Teil 20
De 3 sværd?
Fra : Camilla09
Vist : 491 gange
50 point
Dato : 24-10-04 21:10

Jeg har flere gange oplevet, at de 3 sværd betød, at man skulle "dræbe" gamle vaner som var rodfæstet i følelseslivet. Altså en mere positiv besked end de traditionelt regnes for at give.

Andre med lignende erfaringer?

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 24-10-04 22:04

En generel tydning der da lyder ganske positiv - i det mindste for den der er "nede".

--
Tarot
3 Swords
Whether you like it or not, changes will have to be made. But you will get what you need, and what looked like a defeat or lost cause will be the dawning of something better. Because you have experienced suffering and heartache in the past, you may not be willing to extend yourself now. Don't panic, fly off the handle, or do something rash. This experience is only temporary.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 24-10-04 22:05
Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 25-10-04 00:15

Prøv at se,om plutto og din måne er i gang med aspektere hinanden; for mig lyder det som om det er noget sådan du har gang i.

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 25-10-04 07:48

Grundlæggende er der ingen negative kort
Og 3sværd "siger" (vel) bare, at der er en "3.part" der forstyrrer (iflg mit materiale)
"3.part" kan så være alt fra: en tanke/holdning - henover adfærd til en rival/elsker.

Jeg antager, at mange kun ser "3.part" som en person - altså "noget" udefra...
Min oplevelse med tarot er, at kortene i høj grad appellerer til selvransagelse...(det er det bedste ved dem)

Pyh...det er tidligt på døgnet...og jeg ved ikke en gang om jeg har svart på det du spør' om

mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : Camilla09

Dato : 25-10-04 12:22

Helt enig, ann-vibeke... bortset fra det med den 3. part. Det synes jeg ikke ligger i de tre sværd... de handler om dit eget indre, hvad du jo også nævner som en mulighed.

JensT: Den tolkning er faktisk nogenlunde som jeg har oplevet kortets betydning.

Kommentar
Fra : Sirkeline

Dato : 03-11-04 14:41

Hei!
Jeg spår i tarotkort, og har nok en mere negativ tolkning enn det.
Jeg har den for kærlighedssorg, eller adskillelse i et forhold. Tre sværd kan også stå for frustrasjon i et eksisterende eller ikke eksisterende forhold.
Håper du ble litt klogere av dette

Kommentar
Fra : imbjod

Dato : 28-03-05 19:40

Kortet 3 sværd symboliserer sjældent en "lille personlig sorg", men rettere en slags "verdenssorg" ala den buddhistiske erkendelse. Der er altså tale om en realisering af, at tingene er "tunge" og træge. Kortet er i høj grad knyttet til Saturn referencer - jeg ser det ikke som negativt, men mere som lærerigt på den måske knap så morsomme måde.