/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Tastatur til Computer
Fra : fusker13
Vist : 307 gange
70 point
Dato : 24-10-04 13:45

Jeg har købt et tastatur "Logitech" med trådløs mus, musen er helt vild med at bruge batterier.

Computerforretningen fortalte mig at jeg ikke måtte sætte genopladelige batterier i musen, så ødelagde jeg den....Kan det have sin rigtighed.

Hilsen Fusk

Kommentar
Fra : Calleman

Dato : 24-10-04 13:47

Hej Fusk.
Nej, det er noget vås. Genopladelige batterier kan ikke skade musen (i hvert fald ikke hvis du bruger de rigtige).
Dog, er batterilevetiden ikke så god som med alkaline batterier.

Kommentar
Fra : fusker13

Dato : 24-10-04 13:51

Jeg har et spørgsmål til, hvilke genopladelige batterier er de rigtige..Hilsen Fusk

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-10-04 14:18

Min Logitech infrarøde trådløse mus bruger 2 stk. AA batterier og som genopladelige skal de bare holde denne standard.

Kommentar
Fra : Calleman

Dato : 24-10-04 14:32

Som emesen siger!
Min pointe var bare at du selvfølgelig ikke skal masse et par AAA batterier i musen. :)

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-10-04 14:40

Nemlig Calleman.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 24-10-04 14:40

Jep det er noget vås.
Min Logitech MX900 bliver leveret med genopladelige elementer.
Så din "Computerforretning" ska' vist ha' skolepengene tilbage.
Et AA element er nominelt 1.5 Volt, om det er genopladeligt eller ej.
For alm. elementer/batterier gælder det, at man får hvad man betaler for.
Det kan IKKE betale sig at købe discount.
Jeg har på mit arbejde, kørt test af forskellige kvaliteter, sååå jeg tror, jeg ved hvad jeg taler om. Udløbsdatoen er også noget man skal se godt efter, når man køber.
De tabe simpelthen pusten ved at ligge for længe.
Gambrinus

Kommentar
Fra : myg

Dato : 24-10-04 15:44

Korrektion Gambrinus !

Genopladelige batterier (eller elementer, som er den korrekte betegnelse) er altid 1,2 volt AA, AAA o.l..
En lavere spændingsforskel kan i nogle tilfælde godt ødelægge elektronik, men ellers er devisen jo, at det er større spændingsforskel der er "farlig".

Jeg ville ikke betænke mig på at prøve med genopladelige batterier i en mus. Jeg vil anbefale, at der ofres lidt flere kroner og købes med en stor kapacitet f.eks. 2200mA (de holder længere mellem hver opladning). De er også rigtig gode i et digitalkamera.

Hilsen myg

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 24-10-04 15:58

Okay, men jeg skrev jo også nominel.
Og det kan IKKE ødelægge noget.
Spændingen kommer jo også der ned ad ved alm. afladning.
Jeg kan fortælle, at et 9 Volts batteri aflades helt ned til 7 Volt, før kurven knækker.
Det var ikke oplyst i nogle datablade, så det måtte jeg teste selv.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 24-10-04 16:03

PS : Hvis Fuskeren ødelægger sin mus p.g.a. genopladelige elementer, får han en ny af mig uden beregning !
Gambrinus

Kommentar
Fra : fusker13

Dato : 24-10-04 16:22

Hej Igen. jeg vil gerne lige blande mig Mine genopladelige batterier er 1,2v og hedder Powerhaus 2000 er de OK.. Hilsen Fusker

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 24-10-04 16:26

Jep, hvis spændingen er for lav, vil der ikke ske andet end, at musen ikke virker.
Gambrinus