/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Honda GL 1000 - startproblemer.
Fra : maly01
Vist : 691 gange
100 point
Dato : 24-10-04 11:55

Har lige fået til opgave at syne en Honda GL 1000 fra 77. Den skulle kunne starte uden problemer, siger ejeren. Men når jeg sætter tænding på sker der intet(ikke lys i olielampe eller neutrallampe) lys, blinklys og diverse andre ting virker. Når jeg så trykker på starteren driver den motoren rundt, og motoren starter. Men i det sekund jeg slipper knappen til starteren igen, går motoren ud, fordi tændingen går. Tændingslåsen er helt ny, og diverse stelforbindelser skulle være ok....
Hva dælen er der los?

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 110 point
Dato : 24-10-04 12:17

Hvis problemet er opstået i forbindelse med, at der er kommet ny tændingslås på, er det jo nærliggende at mene at denne ikke er monteret rigtigt.
Men der må jo alligevel være tænding på siden den kan starte.
Det lyder så bare underligt, at den går ud når du slipper startknappen.
Kunne mere tyde på, at det er oppe ved startknappen at problemet er.
Kan det tænkes, at den på en eller anden måde kan aktivere "dødmandsknappen" som så går ind og standser motoren.
Jeg kan ikke lige huske om dødmandsknappen er en kontakt der skal "slås fra" manuelt, eller om den selv slår fra efter at man har trykket på den. Vi har selv haft en GL1200, men det er vist ikke helt samme system.
mvh dova

Kommentar
Fra : maly01

Dato : 24-10-04 12:25

Cyklen har været startet uden problemer efter at tændingslåsen er skiftet. Og dødemands-knappen er kortsluttet, da den ikke virker. Dette har den også kunnet køre med gennem længere tid.....
Jeg glemte for øvrigt at sige (læs skrive) at både neutral- og olielampen tænder når startknappen trykkes ind. Olielampen sluker så igen kort tid efter, naturligvis. Men det virker som om at alt strøm til motor og instrumenter går gennem startknappen!?!?

Kommentar
Fra : dinmc

Dato : 24-10-04 14:07

Hej,

Nu kender jeg ikke en GL1000 specielt godt, men på mange motorcykler er der sidestøttebens kontakt, kontakt på kobling, og på nogen også ved forbremse. Hvis noget lignende findes på en GL'er ville jeg tage et kig på om diverse kontakte fungere!! Håber det er en hjælp!!

MVH
www.dinmc.dk

Kommentar
Fra : maly01

Dato : 25-10-04 08:40

Har fundet fejlen. Der var gået en sikring som følge af en tæret formodstand.

Godkendelse af svar
Fra : maly01

Dato : 25-10-04 08:41

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-10-04 10:18

Selv tak, selv om det var jo ikke engang det rigtige svar du fik, men godt at du fandt fejlen.

mvh dova