/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Chabakia (oversættelse)
Fra : netper
Vist : 793 gange
300 point
Dato : 22-10-04 18:02

Jeg har prøvet at finde denne opskrift på dansk eller engelsk, men der er desværre kun franske udgaver af denne, så jeg håber meget at der sider en derude som kan oversætte den for mig.

Mvh
Per

Maroc
Recette Label Halwa Chabakia - oreillettes au miel et graines de sesame

Ingrédients

1 kg de farine
2 œufs
125 g de beurre
4 cuillères ل soupe de vinaigre
4 cuillères ل soupe d'huile d'olive
1 verre d'anis pilé
2 verres de graines de sésame grillées et pilées
½ verre d'eau de fleur d'oranger
½ cube de levure boulangère
1 paquet de levure chimique
½ cuillères ل café de gomme arabique
1 dose de safran
250 g de miel
1 cuillères ل soupe d'eau de fleur d'oranger
2 cuillères ل soupe de graines de sésame
2 pincées de sel
Huile d'olive

Préparation

Mélanger les œufs, le beurre, ramolli, le vinaigre, l'huile d'olive, l'anis, les graines de sésame, l'eau de fleur d'oranger, les deux levures, la gomme arabique et un verre d'eau,
Additionner la farine et mélanger de manière ل obtenir une pâte assez molle, si la pâte est dure, majorer d'un peu d'eau, envelopper la pâte et laisser reposer.

Dans une casserole, chauffer le miel, un verre d'eau et une cuillère ل soupe d'eau de fleur d'oranger, maintenir au chaud,

Couper des morceaux de pâte, étaler au rouleau et avec la roulette, couper des rectangles de 15 cm x 10 cm.

Faire 3 coupures ل un cm des deux extrémités, prendre avec les mains et rouler en torsades, saupoudrer un plateau ou un plan de travail avec de la farine et dresser les gâteaux dessus, continuer ainsi ave tout la pâte.

Griller les graines de sésame ل la poele sèche.

Dans une casserole, chauffer le miel, ajouter dessus une cuillère ل soupe d'eau de fleur d'oranger et un ferre d'eau, maintenir au chaud.

Chauffer l'huile de friture et plonger les gâteaux, lasser dorer sur les deux faces, égoutter et plonger dans le miel chaud.

Drainer et saupoudrer de graines de sésame grillées.

Histoire Et Commentaires Halwa Chabakia - oreillettes au miel et graines de sesame est une recette marocaine spécial ramadhan.

Accepteret svar
Fra : frieda

Modtaget 310 point
Dato : 22-10-04 18:32

Marokko
Halwa Chabakia - oreillettes au miel et graines de sesame

ingredienser :

1 kg mel
2 æg
125 g smør
4 spsk. eddike
4 spsk. olivenolie
1 glas stødt anis
2 glas sesamfrø, grillede og stødte
½ glas orangeblomstvand
½ pakke gær (i Frankrig svarer det til 20g)
1 pakke tørgær
½ tsk. gomme arabique (kender jeg ikke ; betyder arabisk gummi !)
lidt safran
250 g honning
1 spsk. orangeblomstvand
2 spsk. sesamfrø
2 pincées salt (pincée ; betyder hvad man kan ha mellem fingrene)
Olivenolie

Tilberedning:

Bland æggene, den blødgjorte smør, eddiken, olivenolien, anis’en, sesamfrøene, orangeblomstvandet, de to slags gær, den arabiske gummi ( !) og et glas vand.
Bland melet i til du får en smidig dej; bland lidt vand i, hvis dejen bliver for ”hård”.
Pak dejen ind og lad den hvile.

I en gryde opvarmes honningen, et glas vand, samt 1 spsk. orangeblomstvand ; hold det varmt.

Skær dejen i flere stykker. Tag en portion og rul den ud med en kagerulle. Udskær stykker på 15 x 10 cm. Skær tre snit og vrid dejen. Fortsæt med resten af dejen.

Varm olien op. Kog kagerne i olien på begge sider. Tag dem op og lad dem dryppe af. Dyb dem derefter i honningen.

Læg dem på fedtsugende papir og drys den grillede sesam over.

Historie og kommentar : Halwa Chabakia - oreillettes au miel et graines de er en marokansk opskrift på kager der spises til Ramadhan.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 22-10-04 18:35

Ser lige at safran'en ikke forekommer i tilberedningen (heller ikke i den franske version). Jeg ville blande den i dejen, efter at kan har smuldret den mellem fingrene.

Godkendelse af svar
Fra : netper

Dato : 22-10-04 18:52

Hej Frieda

Du er da godt nok en alsidig dame *S*

Tak for svaret frieda.

Per

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 22-10-04 23:31

Jep

Frieda