/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Tyske brunekager (frieda)
Fra : netper
Vist : 362 gange
200 point
Dato : 22-10-04 13:59

Hej frieda

Da jeg du bor i tyskland så tænkte jeg at du måske kendte til denne brunkage.

Jeg ved ikke meget om den, faktisk kun at den skulle indeholde kokos, kanel og måske kakao.

Jeg håber du eller andre kender til denne opskrift.

Dette spørgsmål er mest stilet til frieda, da jeg ved hun bor i tyskland, men andre der kender til disse brunekager er da også velkomne til at svare.

Mvh
Per

Accepteret svar
Fra : frieda

Modtaget 210 point
Dato : 22-10-04 14:46

Det siger mig ikke umiddelbart noget, men jeg skal spørge.
Den "normale" "brunkage" hernede hedder Lebkuchen, og der er praktisk talt alt i ... undtagen kokos og kakao

Frieda

Kommentar
Fra : netper

Dato : 22-10-04 18:00

Hej Frieda

Så kan det være at det er en almindelig brunkage, hvor der er blevet brugt kokosmel i stedet for mandlerne.

Per

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 22-10-04 18:05

Mener du småkager eller en "almindelig" kage?
Jeg ku altså godt bruge lidt flere oplysninger, Per
Frieda

Kommentar
Fra : netper

Dato : 22-10-04 18:20

Hej Frida

Det er et spørgsmåljeg har fået, og som jeg ikke selv kan svare på, og jeg har kun fået oplysninger om ingredienserne, men der står brunerkager så det er mig der skrev forkert i min sidste kommentar.

Jeg prøver lige om jeg kan få lidt mere af vide.

Per

Kommentar
Fra : netper

Dato : 28-10-04 14:26

Hej Frieda

Så har jeg fået et svar, og de skulle ligne vores danske jule brunekager, altså var de flade, og lignede at dejen var rullet på samme måde og var derefter skåret tyndt ud og bagt som alm. småkager.

De opskrifter jeg har set på Lebkuchen har alle været nogle lidt tykke nogen.

Mvh
Per

Godkendelse af svar
Fra : netper

Dato : 31-12-04 12:32

Tak for svaret frieda.