/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Hvornår bliver en Hellig Birma kønsmoden~
Fra : Luna0000
Vist : 1263 gange
10 point
Dato : 21-10-04 12:49

Så er jeg her igen

Og lige en anden ting hvad betyder flegmatisk?

På forhånd tak

Kommentar
Fra : TQsen

Dato : 21-10-04 13:04

Ordet flagmatisk kommer af ordet flegma, som betyder at man er sindig, hader at skulle tage beslutninger og er imod alt nyt. Han er nøjagtig og præcis, grænsende til det pertentlige. Nogen vil endda sige at en han er koldblodig.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-10-04 13:50

Det gør den når den er 6-8 mdr.
mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-10-04 14:18

Flegmatiker kan du læse om på http://hjem.get2net.dk/asbjerg/4temp/flegma.html

mvh dova

Kommentar
Fra : liseaa

Dato : 21-10-04 18:15

hvad får dig til at tro, at den har anderledes kønsmodning end andre katte?
la

Kommentar
Fra : phillpb

Dato : 08-11-04 17:51

Omkring 6 mdr. Og min Søsser blev temmelig sindssyg at høre på. Lige præcis da hendes hyleri var overstået røg hun til dyrlægen og blev stereliseret. Hold da op,et hyleri.

Kommentar
Fra : pme

Dato : 22-02-05 23:06

Kan vel kun sige, hvordan det er gået for vores to hun-birmaer. Den ene, Xenia, havde sin første løbetid da hun var omkring 2 år - det er muligvis sent, men sådan var det nu altså. Den anden, Nova, har været kønsmoden siden hun var 1½ - der er dog ikke sket noget endnu på trods af diverse parringer.
Hvd angår hannerne, så har jeg hørt fra vores opdrætter, at det er sådan ca. 1½ år, før man kan være helt sikker.
Håber du kan bruge disse oplysninger til noget