/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Nyt abbonnement i Nokia3330
Fra : kjeldgaard
Vist : 540 gange
50 point
Dato : 24-07-02 15:25

hej,

Jeg har en Nokia 3330, som oprindelig er leveret med et TDC erhvervsabbonnement, som nu er afmeldt. Da jeg ønsker at anvende mit gamle Sonofon mobil-abbonnemet på Nokia´en, har jeg sat chippen fra den ældgamle Ericsson over i Nokia´en, men den vil ikke acceptere SIM-kortet fra Ericsson-mobilen.

Når den starter op, sker det på vanlig vis, med en forespørgsel om adgangskode, men når den får adgangskoden til Sonofon-SIM-kortet, er svaret: SIM-kortet accepteres ikke.

Jeg forventede at få en forespørgsel om f.eks. PUK-kode, telefonnr. eller lignende, men der sker intet af den slags.
Så hvad gør jeg nu? - Er der nogen som har et løsningsforslag?

m.v.h. kjeldgaard

Accepteret svar
Fra : SANTA2002

Modtaget 60 point
Dato : 24-07-02 15:55

så er den jo sikkrt SIM låst kjeldsgaard

det skal du have din tlf abonent til at låse op
det gør de med en system SMS som de sender til din mobil hvorefter de sender koden til dig og så kan du bruge et andet kort

Hygge

Kommentar
Fra : kjeldgaard

Dato : 24-07-02 16:42

Hej SANTA2002

Jamen, hvad ved bønder om sildesalat????

Lyder rigtigt - jeg prøver at tage fat i TDC og beder dem "låse op". Jeg lader høre fra mig............

Godkendelse af svar
Fra : kjeldgaard

Dato : 26-07-02 23:50

Hej SANTA .......

Det var sagen - selvom det ikke sker med SMS hos TDC. De skal have lidt diverse oplysninger - får herefter oplyst "lås-op" koden samt fremgangsmåde.
Og så var resten - næsten - piece of cake!

Tak for hjælpen.