/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Hva´fanden ?!
Fra : Trikko
Vist : 287 gange
50 point
Dato : 19-10-04 11:45

Hey derude...

Her igår skulle jeg lige hjem i middagspausen, og er godt kørende med en Aprilia Sonic.
-Men der jeg skulle tilbage på arbejdet, opførte den sig mærkeligt :S
(Gør den i øvrigt stadig!)

Er ikke nogen knallertnørd! Men skal prøve at forklare hvad der er galt...

Kører jeg under 60 km/t, er det som om den 4-takter :S Og den trækker dårligt nok.. (Sløøøøvt optræk)

Men kommer jeg over de 60 så er der ingen problemer. Aner ikke om den 4-takter, men den lyder meget underligt, som om den ikke lige kører som den skal...

-Kan det være noget med olien? For meget eller for lidt? eller for meget luft eller hvad ? Aner ikke hvad der er i vejen...

Please hjælp!

Kommentar
Fra : Mac.C_ThE_PiMp

Dato : 19-10-04 18:01

har selv haft en aprilia sonic... har du svejset blindrøret..? hvis du har det, er det højest sansynligt derfor... det er simpelthen en for dårlig svejsning... for en sonic har fra start af et pisse nice optræk...

Kommentar
Fra : Trikko

Dato : 19-10-04 18:24

Nej nej nej....

Der er 47 cylle på og tunkarburator, og så er der en Technigas Next udstødning på.

Og desuden lige fået ny vario.

Og indtil igår, fejlede den ingenting.

Den kan bare ikke li´for lave omdregninger. Aner ikke hvad fanden der er sket. Nogengange når den er varm, forsvinder det. Men har den stået, og er blevet kold, er det der, og kan dårligt rykke mig de første 5 sekunder. Og pludselig tar den fat og det forsvinder.

Men kommer igen enten når jeg slipper gassen lidt og skal gasse op, eller når jeg kører over de 60 og så gasser ned under 60 - 50... Derimellem..

Som om den ikke slår gnist hver gang... Men hver anden eller sådan noget.

Kommentar
Fra : Mac.C_ThE_PiMp

Dato : 19-10-04 18:39

hmm... er dine ruller smadrede...?

Kommentar
Fra : Mac.C_ThE_PiMp

Dato : 19-10-04 18:40

ellers vil jeg råde dig til at skifte olien...

Kommentar
Fra : Trikko

Dato : 20-10-04 09:06

AARH! LÆÆÆÆÆÆS!

NY VARIO

Der er somregel nye ruller med ik ? ;)

Så nej de er IKKE firkantede eller smadrede på nogen måde

Kommentar
Fra : jeansgade

Dato : 20-10-04 18:52

Fuc* dig Trikko

Accepteret svar
Fra : rpje

Modtaget 50 point
Dato : 20-10-04 21:48

Det er nok en af de 2 Membranplader der ikke slutte ordentlig til. Evt. defekt.
Hvis det ikke er det da kontroller om toppakningen er intakt.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : Trikko

Dato : 21-10-04 06:21

#rpje

Skal prøve...

Takker..

Kommentar
Fra : Trikko

Dato : 21-10-04 06:22

Og jeansgade prøv evt. at få dig et liv... :S

Godkendelse af svar
Fra : Trikko

Dato : 21-10-04 06:24

Tak for svaret rpje.