/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
noget om skærmindstillinger...
Fra : kaptajnkaber
Vist : 396 gange
100 point
Dato : 18-10-04 22:32

hej!

Jeg har lige opdateret driveren (ASUS ATI VGA card driver version 8.05) til mit ASUS Radeon 9200 SE grafikkort og løbet ind i et rigtig åndssvagt problem. Jeg har en 19" skærm og har hidtil kørt med 1280 x 960 px. Men med den nye opdatering kan jeg ikke længere vælge denne opløsning og må derfor bruge enten 1280 x 1024 (hvilket giver et forvrænget billede) eller 1152 x 864 (hilket efter mit behov er for lavt) Kan man på en eller anden måde tilføje brugerdefinerede opløsninger eller bliver jeg nødt til at installere en ældre driver igen?

Vh KK

Kommentar
Fra : The_Evil_Bong

Dato : 18-10-04 22:41

Jeg ville syntes at du skulle instalere en ældre driver...
Eller's så bar prøv og leg lidt med det :P og se om du ik ka få det til at virke..
eller's så er det nok en ældre der skal instaleres

Kender jo ik lige driverne til det der grafik kort..

Håber du ka bruge det

//Simon

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 18-10-04 22:45

synes bare det er noget så tåbeligt at slette det i en ny driver. man burde da helt selv kunne bestemme hvor høj en opløsning man ville have... hvad med 3 x 4500...??

Kommentar
Fra : The_Evil_Bong

Dato : 18-10-04 22:58

Tjaah.. nu spørger jeg dumt.. men du har vel prøvet at højre klikke på skrivebordet --> Egenskaber --> indstillinger og så sætte den på det du gerne vil have der..?

eller's skal du prøve et program der hedder: Power Strip...

Finder lige et link til dig..

2 sec

Accepteret svar
Fra : The_Evil_Bong

Modtaget 110 point
Dato : 18-10-04 23:02

her: http://www.entechtaiwan.com/files/pstrip.exe

Prøv det..

Mener det kan klare problemet...

//Simon

p.s. du behøver ikke registrere det.. bare tryk noget hver gang den starter op...

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 18-10-04 23:15

problemet er jo at jeg ikke længere kan vælge den indstilling jeg har haft indtil for en time siden... hvad går det der program ud på?!

Kommentar
Fra : The_Evil_Bong

Dato : 19-10-04 15:32

Det er en slags driver...
MENER godt den kan bruges til dit problem.. har selv prøvet det...

//Simon

Godkendelse af svar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 20-10-04 16:46

Tak for svaret The_Evil_Bong. Grunden til du kun får 2 stjerner er at jeg ikke prøvede dit program og ved derfor ikke om jeg kan anbefale det til andre. Jeg fandt driverne hos ATI og bruger nu dem i stedet for ASUS's og nu virker det fint igen.