/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Kn filter
Fra : hrpt
Vist : 639 gange
150 point
Dato : 18-10-04 20:38

Hej

Jeg har hørt fra en kammerat at jeg sku ligge et kn filter i min bil får at få bedre lyd i en den, og tildels en smule heste mere og bedre benzin økonomi.. Hmm.. jeg vil nu helst have lyden, så de andre ting er bare bonus :)
Men jeg har en gammel bil, en Nissan Micra 1.0 fra 86. Så nu er spørgsmålet, hvor finder jeg et KN filter - kit ?
Jeg har kigget lidt på nettet, men syntes ikk at ku finde et til min bil..

Mvh

Henrik

Kommentar
Fra : karsten77

Dato : 18-10-04 21:54

Ring til Bilexperten i Viborg.. de kan skaffe til alle

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 19-10-04 09:49

Et KN filter "renser" i bedste fald indsugningsluften for "fremmedelegemer" større end humlebier og gråspurve! Hold dig til det originale filter, det er og bliver det bedste!!!Om det giver bedre benzinøkonomi vil jeg sætte et ENDNU større spørgsmålstegn ved? Og slet ikke flere heste!

Spar dine penge til originale dele eller andre res.dele der ligger så tæt op ad disse!!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : karsten77

Dato : 19-10-04 09:59

Øhhh det er ikke et spørgsmål.. det er et FAKTUM at KN filtre giver bedre benzin økonomi og lidt mere power... en anden fordel er at de holder læænge, og sådan et filter har ca tjent sig selv ind når det engang om flere år skal udskiftes

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 19-10-04 10:06

karsten77:
Det er da helt op til folk hvad de vil montere på deres motorer, mit råd (og erfaring) er bare som ovenstående. Et FAKTUM er at KN-filtre er og bliver et uoriginalt alternativ til et velfungerende originalmonteret filter, og det lader flere og større partikler passere gennem dette, hvilket levetidsforkorter motoren sliddele.

Kommentar
Fra : hrpt

Dato : 20-10-04 21:41

Hej Alle sammen!
Og forløbig tak for alle svarene!
Hæ hæ jeg må indrømme at mit ønske ved dette KN filter er en bedre lyd i motoren, så er der nogen der kan bekræfte dette ?

Mvh

Henrik

Kommentar
Fra : jk6

Dato : 21-10-04 20:07

ja det giver helt klart bedre lyd... Men skal det lige være KN? T.hansen har nogle Simotta sportsluftfiltre til 200 kroner, de giver sikkert samme lyd, og så fås de med forskellige tilspændinger, så du skal bare ud og måle den udvendige diameter på din karburator...

Kommentar
Fra : hrpt

Dato : 21-10-04 20:14

nej det skal absolute ikke være KN, jeg var bare blevet anbefalet det.
Er det noget du kan give mig et direkte link til ? Har kigget men kunne ikke søge uden et varenummer..
Men dette filter du omtaler skiftes bare ud med det gamle , og så er man kørende, eller hvad ?

Kommentar
Fra : jk6

Dato : 23-10-04 20:33

jep... her er link: http://www.thansen.dk/products.asp?c=324632409&n=1225864743#xy
Du skal bare måle hvad størrelse du skal bruge...