/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
hundefoder
Fra : solveig
Vist : 965 gange
30 point
Dato : 23-07-02 15:31

Hej.
De hunde jeg har haft i gennem tiderne, har altid fået tørfoder. Jeg synes det er lettere med tørfoder både mht. mængden og vitaminer. Nu har min venninde set på tv, at det faktisk er bedst at en hund får kød hver dag.
Er der nogen der har set den udsendelse? Det skulle være et tysk program. Min veninde kunne ikke huske hvilken slags kød der var tale om, og hvorfor det skulle være bedre.
Jeg kunne også tænke mig at høre hvilken slags foder I bruger.
Mvh.
Solveig

Kommentar
Fra : heroine

Dato : 23-07-02 18:17

Hey Solveig,
http://www.dba.dk er der faktisk en, der sælger en Juno seng. Vedkommende nævner, at det er mulighed for, at der kan følge en hørmadras med uden beregning.
Det er måske værd at checke ud. Kan jo være, du kan købe madrassen :)
DU skal kigge under rubrikken: "Dig og dine børn" => "Børnemøbler" => "page 6"

//hero|ne

Kommentar
Fra : heroine

Dato : 23-07-02 18:18

Hey Solveig,
http://www.dba.dk er der faktisk en, der sælger en Juno seng. Vedkommende nævner, at det er mulighed for, at der kan følge en hørmadras med uden beregning.
Det er måske værd at checke ud. Kan jo være, du kan købe madrassen :)
DU skal kigge under rubrikken: "Dig og dine børn" => "Børnemøbler" => "page 6"

//hero|ne

Kommentar
Fra : heroine

Dato : 23-07-02 18:19

ups.. sorry.. hved ikke lige hvad der skete der :/ Forkert site ihvertfald

Kommentar
Fra : Picasso

Dato : 23-07-02 19:05

Hejsa

Nu har jeg ikke synderlig forstand på hunde, men jeg går da ud fra at det er med hunde som det er med mennesker - altså at også de har brug for varieret kost. Det er jo ikke godt at få det samme hele tiden. Jeg går ud fra at hunden får det den har brug for i form af fodderet der f.eks. bliver produceret i dåser, der tager sig ud i et hav af eksemplarer - heri anvender de vel det kød, som hunden har brug for - ellers ville der vel ikke være et marked for sådanne dåser.

Du kan også læse lidt på følgende sites for at se lidt om forskelligt fodder osv.

http://www.sundbydyrehandel.hjem.orangenet.dk/hundemad.htm

http://www.lindenborgdyreklinik.dk/hundemad.htm

http://www.hunde-info.dk/hundemad.shtml

http://www.hundeinfo.dk/Annoncer/Foder/

http://www.hundeinfo.dk/Fodring/Artikler/

http://www.godetips.dk/visraad.php?ID=732

http://www.bjergskoven.dk/dejlig_hundemad_s%C3%A6lges.htm

http://c.p.chr.homepage.dk/hund.htm

http://www.torpjagt.dk/cgi-bin/butik1.pl?sub_grup=foder&gruppe=hundeudstyr

http://www.horsens-kornhandel.dk/hundefoder/eukanuba.htm

http://www.horsens-kornhandel.dk/hundefoder/dan_dog.htm

http://www.netvet.net/dansk/ask_vet/hund/hundesps13.htm

http://www.heager.dk/hundemad/hundemad.htm

Håber du kunne bruge dette til noget.

Mvh. Picasso

Ps. her er også lige et site hvor du kan få tilsendt gratis hundefodder, du skal bare scrolle ned til det link hvor der står hundefodder og så kommer du ind på et site hvor du kan bestille gratis vareprøver - så kan du da prøve noget andet til din hund:

http://www.friserverplads.dk/itsfree/top10.htm

Her er endnu et site hvor du kan få gratis hundemad:

http://www.angelfire.com/co/bannerlisten/fodder.html

Kommentar
Fra : perhapsnot

Dato : 23-07-02 21:17

Hej Solveig
Hundefoderjunglen kan være svær at komme sikkert igennem. En god hoved regl er at pris og kvallitet følges som regel af, når der er tale om fuldfoder (det er et af der få produkter man kan sige det om) for at produksenten må kalde det for fuldfoder skal det bestå af, så og så meget af diverse vitaminer og mineraler mm. Det er kvaliteten af råvaren man taler om. Men nu når en hund er ådselæder fra naturens hånd, er jeg ikke bange for at prøve et af de billige produkter (ex. Royal dog) som man kan få 10-11 kg for 70-110 kr alt efter købmandens humør. jeg har haft flere hunde gennem tiden , men det har ikke været det samme fodder som jeg syndtes bedst om til de enkelte hunde. Jeg har også selv lavet mit fodder ( rugbrød u/kerner, ris, kød, grønsager, vitaminer og mineral) hvis mine hunde har haft brug for skåne kost har de fået ren kogt ris blandet med kogt kylling. Det eneste vitamin jeg har givet ekstra af er c , da hunden selv kan udskille det den ikke bruger de øvrige kan ophobe sig i kroppen og forårsage sygdomme. mvh phs

Kommentar
Fra : perhapsnot

Dato : 23-07-02 21:17

Hej Solveig
Hundefoderjunglen kan være svær at komme sikkert igennem. En god hoved regl er at pris og kvallitet følges som regel af, når der er tale om fuldfoder (det er et af der få produkter man kan sige det om) for at produksenten må kalde det for fuldfoder skal det bestå af, så og så meget af diverse vitaminer og mineraler mm. Det er kvaliteten af råvaren man taler om. Men nu når en hund er ådselæder fra naturens hånd, er jeg ikke bange for at prøve et af de billige produkter (ex. Royal dog) som man kan få 10-11 kg for 70-110 kr alt efter købmandens humør. jeg har haft flere hunde gennem tiden , men det har ikke været det samme fodder som jeg syndtes bedst om til de enkelte hunde. Jeg har også selv lavet mit fodder ( rugbrød u/kerner, ris, kød, grønsager, vitaminer og mineral) hvis mine hunde har haft brug for skåne kost har de fået ren kogt ris blandet med kogt kylling. Det eneste vitamin jeg har givet ekstra af er c , da hunden selv kan udskille det den ikke bruger de øvrige kan ophobe sig i kroppen og forårsage sygdomme. mvh phs

Kommentar
Fra : perhapsnot

Dato : 23-07-02 21:18

Hej Solveig
Hundefoderjunglen kan være svær at komme sikkert igennem. En god hoved regl er at pris og kvallitet følges som regel af, når der er tale om fuldfoder (det er et af der få produkter man kan sige det om) for at produksenten må kalde det for fuldfoder skal det bestå af, så og så meget af diverse vitaminer og mineraler mm. Det er kvaliteten af råvaren man taler om. Men nu når en hund er ådselæder fra naturens hånd, er jeg ikke bange for at prøve et af de billige produkter (ex. Royal dog) som man kan få 10-11 kg for 70-110 kr alt efter købmandens humør. jeg har haft flere hunde gennem tiden , men det har ikke været det samme fodder som jeg syndtes bedst om til de enkelte hunde. Jeg har også selv lavet mit fodder ( rugbrød u/kerner, ris, kød, grønsager, vitaminer og mineral) hvis mine hunde har haft brug for skåne kost har de fået ren kogt ris blandet med kogt kylling. Det eneste vitamin jeg har givet ekstra af er c , da hunden selv kan udskille det den ikke bruger de øvrige kan ophobe sig i kroppen og forårsage sygdomme. mvh phs

Kommentar
Fra : solveig

Dato : 23-07-02 21:38

Hejza phs.
Hvorfor skriver du det samme svar tre gange?!!!!
Mvh
Solveig

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 23-07-02 23:04

Sikke noget roderi

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 30 point
Dato : 24-07-02 01:07

Hej,

mht. til triple indlægget, så er det er en negativ bivirking ved at opdatere sin side... inden den er færdig med at opdatere... Kandu's server opfatter det åbenbart sådan at man har sendt et indlæg igen... jeg vil skyde på at Perhapsnot's linje har været noget langsom til at opdatere hvorefter der er blevet trykket 2 gange på opdatere knappen... og resultatet derefter er så 2 extra enslydende indlæg...

mht. hundemad... tja... så har dem jeg kender der har hund gjort det på forskellige måder, nogle har kombineret tørfoder med kød... andre har givet hunden det samme som de selv har fået til f.eks. aftenmad... nogle har evt. givet deres Hund rugbrødsmadder med leverpostej på til morgenmad... men yderst sjældent har jeg oplevet nogle der kun har givet deres Hund tørfoder... men det er vel en "Smagssag"...

ellers ka' du være heldig at Pia Johnsen (PMJ) fra http://www.entlebucher.dk kigger forbi... hun ser ud til at ha' styr på det der med Hunde...

mvh.

Strarup

Godkendelse af svar
Fra : solveig

Dato : 24-07-02 13:30

Tak for svaret strarup.

Kommentar
Fra : Tkelstrup

Dato : 30-09-02 20:11

Jeg er blevet oplyst af både træner og dyrlæge, at en hund ikke har brug for varieret kost, da et fuldfoder indeholder alt, hvad hunden har brug for. Det er kun os mennesker, der kan blive trætte af at spise det samme.
En hund har helt klart bedre af, at blive fodret med et godt fuldfoder end at få kød hver dag, med mindre man sætter sig ind i, hvad hunden skal have af det ene og det andet. Derudover undgår man også at hunden bliver overvægtig.

Kvaliteten (= prisen) på foderet skal afhænge af, hvilken hund det er. Er det en stor hund, er det vigtigt at den får et godt foder, der styrker(vedligeholder) knoglerne og ledene, men til en lille hund er det ikke lige så vigtigt, da de ikke får de samme problemer. Min Berner-hvalp får dyrlægens til 500 kr/15 kg mens han vokser pga. knogleudviklingen, men lige så snart han er udvokset skifter jeg til et væsentlig billigere foder, men stadig et, der anbefales til store racer.

Kort sagt: Vælg et fuldfoder der passer til din race/størrelse, og suppler evt. med lidt sovs eller rest fra aftensmaden blandet i ind i mellem.

Kommentar
Fra : rbk

Dato : 06-12-02 09:37

Det er helt rigtigt det Tkelstrup skriver at hunde ikke behøver en varieret kost men et godt fulfoder Da en hund er et vane dyr
angående pris og kvalitet på hundefoder er det rigtigt hvis man handler hos købmanden eller i en dyrhandel, men der findes en del der sælger foder engros.
jeg kan anbefale at prøve at ringe til på 46496163 der sælges et rigtigt kodt foder på højde med eukanuba men til omkring 300 kr. for 15kg hvordan? der er ingen sælgere der skal have løn der er ingen marketingsafdeling ingen dyr husleje o.s.v. m.v.h RBK

Kommentar
Fra : DonJuan

Dato : 16-08-03 06:03

Hvis du vil have det bedste foder, og i øvrigt det eneste, der indeholder Ester-C vitamin, skulle du prøve at se på hjemmesiden http://www.lonestar.dk
Lone Star er et fantastisk godt produkt, og priserne er absolut fornuftige, når du nærlæser det helt præcise indhold af vitaminer og mineraler.
God fornøjelse.
Mvh
D.J.