/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
TV og PC
Fra : fredag
Vist : 385 gange
200 point
Dato : 15-10-04 08:28

Hej.

Har lige fået en 42' plasmaskærm og vil nu gerne gennem min bærbare pc kunne se dvd, jeg kan godt se filmen men uden lyd. Skal der noget specielt til i pc´en eller skal der anskaffes et bestemt kabel.

Kommentar
Fra : ksve01

Dato : 15-10-04 09:13

Hvilket stik bruger du nu??

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 15-10-04 09:17

D-sub 15 pin. Men jeg har vist ikke tv-out på den bærbare, er det mon ikke problemet.

Kommentar
Fra : ksve01

Dato : 15-10-04 09:25

Du mangler et lydstik - der kommer ikke lyd igennem det kabel du bruger nu. Kablet på nedenstående link skal sættes i lydudgangen på computeren og det sorte og røde stik skal i plasmaskærmen.

http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=10312

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 15-10-04 09:37

Jeg har 2 indstiksmulighede rpå den bærbare, 1 til hovedtelefoner og 1 til mikrofon. Hvilket af dem skal jeg bruge.
Og på plasmaskærmen skal de så i audio input af samme farve ???

Kommentar
Fra : ksve01

Dato : 15-10-04 09:42

Du skal bruge det til hovedtelefoner (det er lydudgangen). Det til mikrofonen er lydindgangen - så ved du det. Og ja de to phono stik (sort og rød) skal bare i plasmaskærmens audio input af samme farve, så skulle det køre. Puha - jeg gad godt at have en 42" plasmaskærm!!!

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 15-10-04 09:51

JA, det kan jeg godt forstå. Forresten har jeg dette kabel men der hører også et scartstik til hvor jeg kan vælge input eller output. Kan det måske også bruges ???

Kommentar
Fra : ksve01

Dato : 15-10-04 09:57

Det kan du godt bruge, men det er ikke nødvendigt, når du bruger et D-sub 15 pin-stik. Scartstikket skal ofte bruges, hvis du anvender tv-out på din bærbare. Hold det så simpelt som overhovedet muligt og brug så få stik som muligt!!! Du skal bare bruge D-sub 15 pin-stikket og lydstikket, så skulle det virke.

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 15-10-04 10:15

Mit kabel fungere ikke, så jeg må vel ud og købe det du har foreslået.
Men det kan vel stadig lade sig gøre uden TV-out ??

Accepteret svar
Fra : ksve01

Modtaget 200 point
Dato : 15-10-04 10:22

Jeps - som sagt så skal du bare bruge D-sub 15 pin-stikket og lydstikket, så skulle det virke.

Godkendelse af svar
Fra : fredag

Dato : 15-10-04 10:30

Tak for svaret ksve01. Og tak for hjælpen.