/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Gode skærme til computerspil???
Fra : simonschmidt
Vist : 503 gange
200 point
Dato : 14-10-04 22:28

Jeg skal have en ny skærm til min PC, og jeg vil i den anledning spørge om der er nogen der kender en skærm der kører godt (hvad angår responstid, opløsning mm.) med fx counterstrike og FIFA? Prismæssigt må den helst ikke ligge over 4000 kr.

På forhånd tak!

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 14-10-04 22:35

Jeg har lige købt en Fujitsu/Siemens 17" fladskærm. Den kostede kr. 3.7999.- Den er supergod, både til dagligt brug og til spil.

mvh
Franksp

Kommentar
Fra : simonschmidt

Dato : 14-10-04 22:50

Er der forresten nogen der ved noget om hvorvidt Samsung 710 N TFT fladskærm 17" er god til ovenstående?

Kommentar
Fra : Jenskumar

Dato : 14-10-04 23:02

Prøv at se denne her: http://www.hardwarevest.dk/catalog/product_info.php?products_id=285

17" faldskærm med en opdateringshastighed på (40ms) til kun 3.199,00kr.

mvh.
Jenskumar

Kommentar
Fra : myg

Dato : 14-10-04 23:07

Ved ikke med netop de spil, men Samsung 710N er ellers god. Vi har en her i huset, og er særdeles tilfredse.

Hilsen
myg

Kommentar
Fra : xick

Dato : 14-10-04 23:43
Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 15-10-04 04:32

Til den pris kan du få mange gode fladskærme, men husk at opdateringshastigheden skal være under 20ms - jeg bruger selv en Acer der har en opdateringshastighed på 16 ms. Du skal også sikre dig at skærmen både er til analog og DVI signal.
Sidst men ikke mindst skal du sikre dig at skærmen ikke har pixelsfejl - spørg i forretningen hvilke regler der er for pixelsfejl.
Held og lykke med dit køb.

//bentjuul

Accepteret svar
Fra : michaelebeltoft

Modtaget 200 point
Dato : 20-11-04 17:24

Hej simon.

Invester 20-30 min. på at læse de her artikler, så er du selv i stand til at vurdere hvilke kriterier du skal søge på. Umiddelbart kan jeg sige at for 4000 kan du sagtens få dine behov opfyldt.

http://www.eaid.dk/eaid.php?action=vis&id=339

http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/03/09/04/2459825

Held og lykke

Kommentar
Fra : fsjorup

Dato : 20-11-04 20:25

Hej Simon

Hvis du har pladsen, så vælg en CRT skærm !
En 17" almindelig CRT skærm til ca. 1.000,- har en bedre opdateringsfrekvens og opløsning end de bedste TFT fladskærme.
Og vil du godt ofre et par tusind - så er min påstand, at du finder ikke en fledskærm der kan hamle op med en CRT skærm.
Men OK - de fylder, bruger en masse støm (men så lunder de også lidt her om vinteren

Hilsen Frank

Kommentar
Fra : michaelebeltoft

Dato : 21-11-04 11:34

Hej Simon

Jeg vil godt tilslutte mig Franks indlæg. Hvis du er ligeglad med om det er en TFT eller CRT skærm, så får du altså en langt bedre skærm for de samme penge hvis du køber CRT. For 4000 kan man få en rigtig ond CRT skærm, men igen så er det måske lidt feinschmekere. Det kommer helt an på dit temparament og hvor meget du gamer....

Jeg selv vil helst have en fladskærm, men er udelukkende pga.. pladsen den optager...

Michael

Godkendelse af svar
Fra : simonschmidt

Dato : 21-11-04 20:04

Tak for svaret michaelebeltoft.