/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Uploade af billeder til et album?
Fra : croaks
Vist : 564 gange
550 point
Dato : 22-07-02 20:43

Hej alle.

Jeg søg et websted, hvor man gartis kan uploade sine billeder til et album, hvor de må godt være over 2 mb pr. billede?

Da mine billedere er på 3-5 mb pr stk.

Har prøve megapixel.dk der er et max 2 mb!

Mvh
Croaks

Kommentar
Fra : itgrafen

Dato : 22-07-02 21:45

Hej Croaks

et forsigtigt spørgsmål.
hvorfor har du valgt så stor en filstørrelse - hvorfor ikke komprimere billederne eller vælge et mindre format. billederne må skulle bruges til noget specielt når du har brug for at uploade i den størrelsesorden.

bare en tanke
venlig hilsen
dorthe

Kommentar
Fra : heroine

Dato : 23-07-02 04:10

Hey Croaks,
Kan yahoo foto ikke klare det?

http://dk.photos.yahoo.com/

Så vidt jeg kan se, kan man uploade op til 5mb ad gangen, og de giver 30 mb plads i alt.

//hero|ne

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 23-07-02 11:23

Hej Croaks....
Pyha, Efter lang tids søgning fandt jeg endeligt siden over alle sider:

http://www.web-a-photo.com/

Her får du 500 mb plads i dit eget fotoalbum, som du kan bruge som du vil... altså du må godt ha' 1000 x 0,5 mb eller 5 x 100 mb, eller noget andet, så det burde ihvertfald opfylde dine krav... Udover det kan du få et stykke software til at overfører billederne til dit fotoalbum...

HÅBER DU KAN BRUGE MIT SVAR...

Med Venlig Hilsen

Jon Langberg Rasmussen

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 23-07-02 11:24

undskyld det kom to gange... min fejl

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 23-07-02 11:51

Eneste ulempe jeg umiddelbart er at hvis man ikke har en kopi af sine billeder og firmaet bag websiten begynder at forlange betaling, eller også går på røven. SÅ står man tilbage uden billeder. Husk derfor ALTID en kopi inden du lægger dem op.

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 23-07-02 12:32

Hej Croaks!

Prøv http://www.megapixel.dk så vidt jeg kan se, er der ingen begrænsninger. En god side, hvor det er nemt at finde rundt og uploade billeder.

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 23-07-02 15:59

Hej igen Croaks!

Undskyld, jeg så ikke du havde prøvet megapixel og at der var begrænsning på 2 MB!

En mulighed er også HP-Billedskole, hvor man bl.a. kan bestille gratis programmer. Det er gratis at være medlem!
Nej - der er desværre begrænsning på str. (2MB).

Men prøv evt. selv, der er meget godt at hente bl.a. gratis AcdSee:
http://www.hp-hjemme.dk/billedverden/

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : croaks

Dato : 23-07-02 18:14

Hej Jon

På denne hjemmeside er det 190mb og KUN 2 Album til 0$
Så derfor afvist!

Mvh
Croaks

Kommentar
Fra : croaks

Dato : 23-07-02 21:44

Hej alle

Tak for jeres kommentarer!

Mvh
Croaks

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 24-07-02 01:29

Hej igen Croaks!

Skal det være en decideret side hvor næsten alt er klart til upload af dine billeder?

eller er du selv i stand til at lave en (hjemme-) Web-side?

Fordi hvis du selv kan / vil lave siden, så har du lige pludselig mange muligheder!

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 24-07-02 02:19

Hej igen Croaks!

Tja - jer vist søvnig - efter jeg havde sendt mit svar, opdagede jeg, at du lige havde afvist Jon som omhandler samme side.

Jeg har åbenbart gang i for mange ting på en gang - så undskyld og hvis du kan bruge siden og ovennævnte ikke passer vedrørende begrænsninger skal du selvfølgelig afvise mit svar og give point til Jon.

jeg havde ellers læst det igennem flere gange; men eftersom der stod på siden, at begrænsningen var 500 MB, så kunne jeg jo ikke tro, at der var tale om samme side.

Undskyld endnu en gang - det var meget flovt!

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 24-07-02 02:34

Hej igen Croaks m.fl!

Det er f..... frækt - når man tilmelder sig som ny bruger hos: http://www.webaphoto.com/ så kommer der en ny side med betingelser frem, og denne viser, at det kun er gratis at benytte op til 40 MB.

Så er http://www.megapixel.dk da meget meget bedre, der er der kun begrænsning på størrelsen (2 MB pr. billede).

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : croaks

Dato : 24-07-02 08:37

Hej Bjarne H

Det er bare okay!

Mvh
Croaks

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 24-07-02 15:01

Hej igen Croaks!

Hvilke filformater er et krav?

Kan du nøjes med *.bmp *.jpg?

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : croaks

Dato : 24-07-02 16:53

Hej Bjarne H

Hvilke filformater er et krav? "*.jpg" eller "*.TIFF"

eller er du selv i stand til at lave en (hjemme-) Web-side? JA.

Mvh
Croaks

Accepteret svar
Fra : Bjarne_H

Modtaget 550 point
Dato : 24-07-02 18:30

Hej igen Croaks!

En af mine store interesser er foto, og jeg har selv lagt en del billeder ind på MegaPixel.dk, som jeg p.t. synes er ret god. men ligesom dig leder jeg selv efter gode billige alternativer.

Jeg har i nogle år næsten automatisk downloadet og fået vist flotte fotos fra nettet via Webshots.com. Hos Webshots kan man oså oploade billeder, dele med andre og sende e-kort m.m.

Jeg kan ikke rigtig finde ud af hvilke begrænsninger der er; men jeg har i dag prøvet og undersøgt mulighederne noget mere. Man kan hos Webshots benytte sig af en gratis version og en udvidet betalbar version. Den store forskel er at man i den betalbare version kan dowvloade billeder i høj opløsning (1600x1200) som Webshots stiller til rådighed samt mulighed for backup, og downloadning af mere end 5 Webshots-billeder pr. dag. Hvis det er ens egne billeder kan jeg ikke finde begrænsninger.

Webshots benytter sig dog af en speciel teknik og tillader bl.a. ikke *.tif formatet; men mange andre så som JPG, GIF og BMP.

Jeg lavede et forsøg med oploadning af en JPG-fil på 5.640 KB (2400x1800 pixel og ukomprimeret), Webshots gør (desværre) det, at de konverterer billedet og jeg endte med at have et billede i mit album på 427 KB men dog stadig i størrelsen 2400x1800 i stedet for 5.640 KB; men kunne ikke se forskel på min skærm. Webshots har desuden nogle smarte oploadfunktioner, således at alle nemt kan oploade billeder.

Jeg overvejer nu selv, at bentte Webshots noget mere end tidligere til mine fotos, idet jeg ser mange gode fordele og muligheder. der oploades endvidere ifølge Webshots mere end 800.000 billeder dagligt, så det er noget af et kartotek man har til rådighed.

Hvis du ikke selv har prøvet og undersøgt Webshots, synes jeg du skal prøve, du finder Webshots her:
http://www.webshots.com/homepage.html

Årsgaen til jeg spurgte om dit kendskab til hjemmesider, var at en mulighed også var et sted med MB plads, jeg har dog kun selv stødt på steder, der giver plads på op til 100 MB gratis, men arbejder på et sted hvor man kan få 500 MB gratis; men de stiller dog nogle betingelser og har p.t. ikke godkendt mig.

Kan du ikke lige fortælle hvorfor, at du vil have så store filer lagt ud på nettet?

Jeg gør det, at hvis nogen, har behov for en højere opløsning end f.eks. 500 KB, så sender jeg billedet specielt til dem.

Håber du / I kunne bruge noget af det.

Mvh
Bjarne H

Godkendelse af svar
Fra : croaks

Dato : 27-07-02 11:35

Takker.......

Mvh
Croaks