/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Nye Dæk !
Fra : Rustica.dk
Vist : 1309 gange
350 point
Dato : 13-10-04 21:02

Hej !
Jeg skal bruge nogle dæk til min Mazda 323 88´ .
Det skal være hel års dæk.
Bugte som nye.
Jeg har kikker på både QXL og den blå avis. men jeg kan ikke finde noget !

Håber at der er nogen som kan hjælpe mig.
Jeg boer i skanderborg, så det må ikke være alt for langt væk, fra det...

TAK
Rustica

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 13-10-04 21:15

Hej!

Det kommer selvfølgelig an på hvad størrelse du skal bruge til den, men søg på nettet efter billige dæk.
Har lige prøvet det og der kommer flere forskellige frem, så der skulle da være mulighed for at finde en i nærheden af dig.
Ellers kan du snakke med min kone, hun er mekaniker!

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 13-10-04 21:18

OK jeg vil lige kikke hvad størrelse de har.

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 13-10-04 21:21

HEJ HEJ
Der står P 175/70/13"

Hvor kan jeg evt. finde dem billege og ik´ alt for dårlige ?

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 13-10-04 21:23

Der findes ikke ret mange helårsdæk!!
Når FDM tester sommer/vinterdæk, har de tit Goodyear Vector 5 med i testen!
Det er ifølge dem, det eneste helårsdæk, der kan leve op til titlen!
Så længe du lader bilen stå, når der er sne/is på vejen og ellers er ligeglad med en gennemsnitlig komfort og slidstyrke under middel, kan dette dæk bruges!!!

Gert

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 13-10-04 21:24

Der ligger forskellige reservedelsfirmaer rundt omkring som også sælger dæk til en billig penge. De er udemærkede.
Den størrelse du skal have er meget almindelig.

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 13-10-04 21:28

Kære Gert! Vil lige informere dig om at der findes helårsdæk! De er er mærket M+S.

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 13-10-04 21:32

Stadigvæk er Vector 5 de eneste helårsdæk, der er nogenlunde komfortable at rulle på!!!

Gert

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 13-10-04 21:34

Hvor mange andre har du da prøvet ???

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 13-10-04 21:34

Se her: www.sds.dk Se under oprydning salg. De har dæk opbevaring, og der er mange der ikke henter sine hjul.De kan du få købt for en billig penge Typisk 2-500kr for 4 dæk på fælg. De har 42 afdelinger i Danmark så det ligger sikkert en i nærheden af der du bor.Er dækkene i en annen afdeling så har de transport daglig.
alimak

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 13-10-04 21:40

Jeg kan se på www.sds.dk at de har 37 stk helårs dæk, Nokian ,der passer din bil.
alimak

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 13-10-04 21:43

jo men er det / dæk ??? 390 KR.

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 13-10-04 21:52

Jeg har ikke prøvet helårsdæk, ud over en køretur bag i en Peugeot 406, med Nokian helårsdæk monteret!
Jeg måtte bede dem foran om at tale højere, da jeg ikke kune høre dem for rumlen fra bagdækkene!
110 km/t på en tør motorvej var ulidelig i længere tid!!!
Hvis man en gang investerer i et ekstra sæt fælge, er det at have både sommer og vinterdæk ikke dyrere, end helårsdæk!
Faktisk er det billigere, da helårsdæk er blødere i gummiet og derfor slides de hurtigere i varmt vejr!!

Gert

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 13-10-04 22:00

Sorry jeg har nok sagt fejl. Det er nok 390 pr stk, og de der det står m+s er vinter dæk mener jeg. Sorry. Sds sælger utrolig mange Nokian så at de larmer mer en andre
tror jeg ikke.
alimak

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 13-10-04 22:16

Nokian helårsdæk larmer ikke mere end andre M+S dæk!
De larmer derimod meget mere end sommerdæk og også mere end de bedste vinterdæk!

Gert

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 13-10-04 22:19

OK så kan vi nok sige at det er slået fast ikke ?
Og så tilbage til mit spørgsmål HAHA

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-10-04 22:40

Du skal ikke købe brugte dæk da du ikke kan være sikker på hvordan de har været brugt og om de har været udsat for forkert krydsskiftning, der ødelægger karkasserne.
I forhold til priser på så meget andet er nye dæk ikke særligt dyre og da dækkene er din kontakt til vejbanen er det et helt forkert sted at spare.
Du behøver ikke at købe de dyreste for at få gode dæk, men hvis du ikke har råd til ordentlige dæk har du ikke råd til at have bil.
http://www.fdm.dk/motor/pdf/04-2004/34-38.pdf

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 14-10-04 00:24

Mindst fire stjerner til Bjarne. Hjulcenteret har godtnok skiftet navn, men i telefonbogen står de stadig under det gamle, dem har jeg ikke haft grund til at være utilfreds med. Men brug Bjarnes link og vælg dit dæk, ring et par dækfirmaer op og få et tilbud. Det skulle give dig et godt dæk til områdets bedste pris.

H-J

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 14-10-04 01:35

Hey, jeg kom af med kr. 1.340,- for 4x lige præcis den dimension helårsdæk til min 323 '89 hos Bjarke Kristensen Automobiler i Brande, på Dørslundvej 28.

Vel at mærke spritnye dæk, ikke slidbaner, og netop M+S - altså mud and snow - helårsdæk af mærket Eurostone.

Der er penge at spare, hvis du tager turen ad 13'eren.

Håber du kan bruge det, Ice.

Accepteret svar
Fra : minimulras

Modtaget 350 point
Dato : 15-10-04 14:26

Hej Rustica...
Skanderborg... Børges autoophug..i skanderborg, det er vist stedet du skal bruge.. de har sgu alt deroppe..

Børges Autoophug, Danmarksvej 19
8660 Skanderborg, Tlf. 86520477

Det er stedet du skal bruge.. prøv at gå derop.. de har garenteret også dæk til din bil.... rimeligt billigt
MVH. Rasmus

Godkendelse af svar
Fra : Rustica.dk

Dato : 15-10-04 14:44

Tak for svaret minimulras. Jeg er nu blevet ejer af 2 næsten nye dæk, til kun 250 kr.
JUHUUUU
SKØNT at få hjælpe!