/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Moonlight Shadow... og hvad så?
Fra : bernoulli
Vist : 305 gange
100 point
Dato : 12-10-04 12:04

Dette er så tredje sted, jeg forsøger mig - håber her er venlige svarere...

Jeg er nemlig blevet ramt af en pludselig glæde ved Mike Oldfields "Moonlight Shadow". Nu prøver jeg at komme på flere sange, der har den tid/lyd over sig.

Her er nogle af dem, jeg selv har kunnet komme på, selvom jeg ikke synes, de passer rigtigt ind:

Phil Collins - Another Day in Paradise
(Men at Work - Land Down Under)
((Sinnead O´Connor - Nothing Compares 2U))

Hjælp mig venligst med at udvide listen.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 12-10-04 12:23

John Farnham - The Voice

MVH
Hanne

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 12-10-04 12:27

Her skulle der nok være en mulighed for og få nogle ideer? og hjælp til og udvide din liste.
http://www.hol.dk/traad.asp?fID=23&tID=197367
Og en mega tråd:
http://www.hol.dk/traad.asp?fID=23&tID=179973

Held og lykke med det.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-10-04 13:02

Hvis det er musik "fra tiden" :

Boy George: Karma Chamelion
Billy Joel: The longest time
Elton John: Sad songs
Wham: Wake me up before you go-go
Lionel Richie: All night long
Rocazino: All my love

Hvis det er musikstilen, er det lidt sværere at finde noget lignende, idet Moonlight Shadow ikke rigtig fulgte den stil der var mest populær lige på det tidspunkt den kom frem
mvh dova

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 12-10-04 13:16

Stewie Wonder - Is'nt She Lovely
Stewie Wonder - I just called to say I love you

MVH
Hanne

Kommentar
Fra : bernoulli

Dato : 12-10-04 13:18

Det er mest stilen - den let rockede, mere poppede, bløde lyd med spor af folk.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 12-10-04 13:29

Tja- Du nævnede selv Phil Collins - In the air tonight
Men ellers også Deep purple - perfect strangers

Kommentar
Fra : peque

Dato : 12-10-04 13:29

Tja- Du nævnede selv Phil Collins - In the air tonight
Men ellers også Deep purple - perfect strangers
Men som dova rigtig nok siger- Har Mike Oldfield sin helt egen stil! Måske skulle du kigge i hans gamle album.
Flere sange Shadow on the wall - secrets - mm

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-10-04 13:44

Katrina & The Waves: Walking on sunshine
Kim Wilde: Kids in America
Roy Orbison: You got it
Johny Madsen : Udenfor sæsonen
Murray Head: One night in Bangkok

mvh dova

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 12-10-04 14:02

Gary Moore - Still got the blues

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 12-10-04 16:26

Billy Swan - Rock´n Roll Moon

Udgivet på Monunent Record Corp.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 12-10-04 18:29

Hmm..
Jeg kommer til at tænke på mange ting, men det er ikke sikkert at acossieringen passer. Når jeg hører Moonlight Shadow nævnt kommer jeg også til at tænke på Kate Bush (The Whole Story) Dire Straits (Brothers In Arms) Pink Floyd (The Wall og andre), Mat Bianco (Yeah! Yeah!) Andet med Mike Oldfield (F.eks. Tubular Bells), Bruce Springsteen (Born in the USA), Ikke bare Uptowngirl med Billy Joel, men mange flere (specielt pladerne The Bridge, Pianoman og An Innocent Man), Quincy Jones (Back on the Block og selvf. M.Jackson), men også en masse af Sebastians ældre udgivelser, f.eks. Måske ku´vi (som nok alligevel er lidt ældre, men jeg kommer til at tænke på den alligevel), Thomas Helmig ("2"), puh ha... det vælter frem. Nej jeg holder her.

Kommentar
Fra : michaelveilehansen

Dato : 13-10-04 17:51

OH YEAH,AVALON,SLAVE TO LOVE alle med Roxy Music..og jeg ku bli ved