/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Misfarvning på skærm, laptop.
Fra : IceCap
Vist : 1100 gange
100 point
Dato : 11-10-04 12:17

Er der nogen, der kan fortælle mig, om en skærm på en laptop påvirkes af højttalere i umiddelbar nærhed? Grunden er, at min bærbare er begyndt at være lettere misfarvet i nederste venstre hjørne og der står en lille (B&O CX100) højttaler mindre end ½m fra den. Jeg vil ikke prøve med en magnet af frygt for at resultatet bliver uopretteligt. Men det virker usandsynligt, da der ikke er et katoderør i en fladskærm.......

Er der andre forslag til hvad der kan være årsagen?

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 11-10-04 14:15

Hvor gammel er computeren.?
Det er nemlig et tegn på, at skærmen så småt er begyndt at blive dårlig, desværre er der intet du kan gøre, det er et "trærhedstegn" for skærmen, og selv om du kunne skifte skærmkort ud, ville det ikke hjælpe.

Kommentar
Fra : PepsDK

Dato : 11-10-04 14:51

Det er simpelthen skærmen som er gået i stykker. Havde det selv på en hvor hele nederste venstre del af skærmen blev rødlig. Havde dog heldigvis forsikring så denne kunne blive skiftet.

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 11-10-04 16:02

Maskinen er ca. 4 år gammel og skærmen er netop rødlig i venstre hjørne. Bugger. Nå, men jeg har en alm skærm jeg kan hooke up når det går helt galt.....

Hvad er det helt præcist der sker med den?

Accepteret svar
Fra : PepsDK

Modtaget 100 point
Dato : 12-10-04 08:48

Tjaa, nu er jeg ikke lige skærm ekspert :p hehe.. men tror det er fordi at forbindelsesledningerne til skærmen sidder i de hængsler du åbner og lukker pcén med.. disse kan muligvis være slidt.. eller også er krystallerne i skærmen simpelthen bare defekte :/.. Men defekt er skærmen.

Håber du finder en løsning.

Mvh. PepsDK

Godkendelse af svar
Fra : IceCap

Dato : 12-10-04 11:38

Tak for svaret PepsDK.