/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
DVD optagere??? Harddisk eller ej?
Fra : mufer
Vist : 614 gange
50 point
Dato : 10-10-04 20:52

Vi overvejer at købe DVD-optager, men er i tvivl om hvor vigtigt det er med harddisk? Vi skal bruge den til at optage tv-pogrammer som ses og slettes samt til at overspille fra vores digitale videokamera. Er der andre ting vi skal være specielt opmærksomme på? Der er stor forskel på priserne.... Kan specielt mærke anbefales?

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 10-10-04 21:10

En DVD-optager har ikke harddisk... En DVD-optager optager på DVD-skiver. En harddisk-opatager optager på harddisk.
Spørgsmålet er jo om du vil gemme de ting du optager.

Hvis du køber en harddisk-optager, så skal du jo tage højde for at harddisken bliver fyldt op på et tidspunkt, og du skal overføre de ting du skal gemme til PC eller andet, hvor du kan brænde det ud.

En DVD-optager er god hvis du bare skal optage en film eller overspille feriefilmen. Desuden er den en del billigere end harddisk-optageren.

Jeg har lige byttet de første 3 DVD-optagere fordi jeg købte for billigt.
To forskellige mærker af DENVER til ca. 2200.- låste sig, så man kun kunne rykke stikket ud.
En af mærket LUXOR til 2300.- resettede kanalerne når man satte den til at optage.

Men nu har jeg købt en PHILIPS til små 2700.- Den fungerer bare, og kan anbefales, hvis du skal have en god og nogenlunde billig DVD-optager.
Der følger en DVD-RW med (Kan slettes)

Ellers kan du få billige DVD-skiver mange steder. Jeg køber i tyskland www.nierle.de

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-10-04 21:32

Jeg har ikke meget forstand på DVD, men har da lige set DVD optager med indbygget harddisk, og det er ikk enogen computer, men en slags erstatning for en VHS optager.
Som denne http://www.dvdpriser.dk/Listprices.asp?ID=88213

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 10-10-04 21:37

BjarneD> Du kan godt få en DVD-optager med indbygget harddisk. Men den indeholder så både DVD-optager OG harddisk og er således en kombineret enhed.
Det var for at skille vandene og slå fast at det som sådan er to forskellige ting.

Og efter hvad spørgsmålet lød på, så er en DVD-optager rigeligt, hvis det blot er for at optage et program, en film eller en hjemmevideo og senere slette igen.

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 10-10-04 21:40

Se i øvrigt prisforskellen, hvis du vælger en kombineret enhed...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-10-04 21:40

Undskyld CarstenGP, men dit indlæg efterlod det indtryk, at det er enten eller, men det kan være både og og så koster det jo knapper. Personligt kunne jeg bedst tænke mig sådan en med både og, men jeg vil ikke betale det de koster nu og tendensen er jo, at priserne falder så det varer måske ikke så længe.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-10-04 21:42

Fordelen med harddisk er jo at man får bedre mulighed for at vurdere hvad man vil brænde på DVD skive, ikk'!
Selv om det er pebret.

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 10-10-04 21:46

BjarneD> Helt enig!
Men det kan man jo i realiteten også gøre med en DVD-optager alene.

Jeg gør det sådan at jeg optager på DVD-RW og er der noget jeg vil gemme, så kan det overspilles på en alm. DVD-rom
Det er en del billigere, selv om jeg også gerne havde ejet en med harddisk

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-10-04 21:51

Det er helt sikkert en måde, men var prisen lavere på de kombinerede ville det jo være nemmere, OK det er den ikke og man skal vist være meget kræsen for at betale nuværende pris.

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 10-10-04 22:05

Ja, du kan få DVD-optager + en ny computer med DVD-brænder for samme pris *LOL*

Kommentar
Fra : myg

Dato : 10-10-04 23:19

Undskyld jeg blander mig, men jeg har ofte spekuleret på om der er (eller kan monteres) USB eller netkort på en dvd-optager og/eller en harddiskrecorder, så man kan overføre til en computer (med brænder) uden besvær?

Kommentar
Fra : mufer

Dato : 11-10-04 07:46

Jeg har brug for at gemme en del af mine optagelser (fra digi kam fx), og kan ikke undvære brænde-delen. Men det tiltalende ved harddisken er at man fx kan se tvprogrammer forskudt og helt kan undvære det "fysiske" bibliotek af dvd'ere med forrige uges serieafsnit man aldrig får set (med og uden labels ;-( ).

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 11-10-04 09:23

Myg, de harddiskoptagere, som ikke har dvd-brænder har som regel RJ45 netværksstik.

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 11-10-04 09:26

Mufer, I sidste ende er det jo op til dig selv, om du vil ofre de penge det koster at få en maskine med begge dele. Men som priserne er lige nu, så vil jeg i hvertfald ikke købe en.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 29-11-04 16:07

Såfremt du ikke har handlet endnu er der den her side, der måske kan guide dig:
http://www.recordere.dk/dansk.htm