/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Har du købt hvidolieret ask trægulv i BI~
Fra : Odense
Vist : 5369 gange
50 point
Dato : 10-10-04 10:09

hej
Nogen der har købt hvidolieret ask træ gulv i BILKA !? (eller bare kender nogen) Vi har lagt ca. 150m2 i Juli/aug. og efter 14-30 dage kunne vi se at der en slags skimmel svamp som angriber de mørke steder (årringe, dybt nede i træt) grøn/brun frave. I straten trode vi at vi bare skulle vaske gulvet grundig, men det kommer igen og igen.

Jeg håber at kunne finde nogen som har samme problem (købet i BILKA i år) og vi evt. kan tage en snak med BILKA...

(Skal siges dette gulv ligger på 1 sal. og har gulv varme alle steder +25 er gulvet hele tiden, så det er IKKE fugt, ej fugt da vi lage det. Også udstilling model (ca 1m2) i BILKA har også samme tendes nu, så vi forlenden der vi var der ude)

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-10-04 10:16

Der skulle ikke gå svamp i et gulv med den høje temperatur.
Det lyder mere som om, at træet ikke har været tørret ordentligt, så det er væske fra selve træet der siver ud af det.

mvh dova

Kommentar
Fra : 2603ph

Dato : 10-10-04 10:20

Hej Odense

Dova har sikkert ret - træet har ikke været tørt eller behandlet mod svampe.
Prøv at komme f.eks. Rodalon i vandet, du vasker med for at slå svampene ihjel.

Mvh
2603ph

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-10-04 10:34

Hvidolieret ask træ, må kun vaskes med MEGET hårdt opvredet klud, og skulle nok have været oliebeehandlet en extra gang efter lægningen, for at være helt mættet.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Odense

Dato : 10-10-04 10:43

Til "pallebhansen" BILKA skriver at denne Hvidolieret ask ikke skal behandelses , kun vaskes med den træ rens de sælger... Og det kom før! vi overhovet har vaskede gulvet, da vi ikke her boet det sted da vi byggede...

Vi skulle da ikke behandle et helt NYT gulv med "Rodalon" og mange steder er det så mørkt inde i træet at det ikke ser pænt ud mere...

Så jeg håber og tror at der skal nok værer nogen som har samme problem fra BILKA gulvet. så vi kan kræve et nyt gulv/incl. lagt på igen...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-10-04 11:07

Der er noget helt galt tag billeder og snak med BILKA.
Et gulv af den type skal ikke forandre sig på så kort tid, men det var vist også meget billige gulve, men alligevel må de ikke se sådan ud.

Kommentar
Fra : H2

Dato : 10-10-04 11:46

MIn chef købte for ca 1½ år siden Hvid olieret ask i bilka Kolding det ligger også med gulvvarme og der er ingen problemer. det ser stadig fint ud.
Henrik

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 10-10-04 12:47

Du skulle tage en snak med Bilka. Men ikke med en af de ansatte, men en af cheferne. For et par år siden ringede chefen for grøntafdelingen til mig, dagen efter jeg havde brokket mig over nogle virkelig ækle blomkålshoveder i en mail.(de var kun larver). Jeg havde ikke oplyst andet end navn og e-mailadrs., så han havde selv fundet nummeret. Men han var da ked af, vi havde fået så dårlig en vare, og tilbød os nogle nye. Det burde de jo også gøre med gulvet. Det må da være vigtigere at have tilfredse kunder med et nyt gulv, end tilfredse kunder med to blomkålshoveder.
Hilsen Jette