/ Forside/ Teknologi / Udvikling / SQL / Spørgsmål
10  smorch 260
samling af fact rækker
Fra : stjernekasteren
Vist : 533 gange
300 point
Dato : 09-10-04 14:38

Jeg har en facttabel der indeholder en kolonne med konto. Der er nogle af disse konti der er udgåede, men jeg skal stadig bruge den data der er på kontoen. Jeg ville gerne lave nogle samlings konti i min kontodimension, der samler alle disse udgåede konti op og summerer alle beløbene.

Den er tricky, men hvordan laver jeg det? Jeg arbejder med MS SQL Server 2000.

Et eksempel på hvordan strukturen er pt.
mor_konto: parent | kontonavn | kontobeskrivelse

børn konto: kontonavn | parent

jeg skal så have børnene under deres rette mor og i min kube summeret alle beløbene sammen. Hele min plan med dette er, at fjerne de børne konti der er udgåede og opnå bedre performance ved en begrænset konto dimension.

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 09-10-04 15:05

Hvordan vildu forbinde de to altså børn og mor er det med Parent. f.eks. sådan her.

mor: nr. 16678 | 12367 | | Bor i Fr.Havn

mor: nr. 16678 | 15247 | | Går i skole.

Altså alt de har samme parent.

Kommentar
Fra : rfh

Dato : 09-10-04 15:10

hvorfor sætter du ikke Points op til 1000, du lukker jo ikke din spørgsmål !!!

Kommentar
Fra : stjernekasteren

Dato : 09-10-04 16:01

Jepper de skal have samme parent, men samtidigt skal de også have samme konto navn efter at være blevet lagt sammen.

Og til rth - så er det ene af mine spørgsmål aldrig blevet besvaret og det andet fandt jeg selv løsningen (og skrev dette) inden at der kom nogen brugbar hjælp! Og den hjælp der kom var at jeg skulle spørge et andet sted! Så det er vel fair at jeg ikke deler point ud til dem!

Kommentar
Fra : rfh

Dato : 09-10-04 16:25

Hvad så med den her http://www.kandu.dk/dk/spg/50248

Den opgave du skal have løst her, 2 SQL 'commands' i den samme streng, det var det, !!!

Kommentar
Fra : rfh

Dato : 09-10-04 16:27

ang. points

Hvad skal man bruge dem, de er ingenting vær......................................

Kommentar
Fra : stjernekasteren

Dato : 10-10-04 01:22

den havde jeg lige overset - men han er nu blevet akkrediteret. Og ja!! Hvad skal man bruge de points til???