/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Toilettet skal tage vand ind hurtigere
Fra : jbg
Vist : 6464 gange
449 point
Dato : 08-10-04 23:08

Hvordan får jeg toilettet til at tage vand ind hurtigere?????
Det er vægophængt og det er fuld tryk på vandet (balufiksen er også helt åben)
Vandet kommer ind øverst i cisternen.
Har prøvet med kalkfjerne og om prøvet at skille det ad, men kan ikke komme ind til vandtilførslen.
MVH Jens

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-10-04 23:13

Der kan jo også have sat sig noget kalk og skidt i balofix-ventilen.
Har du prøvet at afmontere den, og se om der er gennemstrømning nok på?

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-10-04 23:24

Hvor kan du se, at der er fuldt tryk på vandet?

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 08-10-04 23:42

Er "flyderen" rusten eller kalket til?? Ellers kan den så vidt jeg ved godt sinke vandindtagelsen. Man kan også få toilettet til at tage mere vand ind, ved at bøje stangen lidt (i hvert fald på et ældre toilet)
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-10-04 23:48

Hvilket mærke er toilettet.
Der er mange forskellige udgaver af hvordan de er bygget op indeni.
mvh dova

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 09-10-04 00:13

Du skal have vandindtagsventilen af, så det kommer ind i en stråle, så skal du selvfølgelig holde en klud lidt oppe over strålen, medens du bevæher ballofixen åben og lukket nogle gange, så kommer skidtet ud af den og røret.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 09-10-04 06:54

for mig lyde det som at der sider nået skidt/"grus" inde i wcet prøv evt. at slukke for vandet tag tilgang slangen at, (tøm wcet for vand i beholderen) og så blæs noget luft modsat vand retningen (du blæser "i wcet vand udgang" ud i mod tilgangs slangen.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 09-10-04 08:27

Jeg arbejder på et hotel, hvor vi hver vinter tapper vandet af værelserne.
Hvert forår har vi flere toiletter der enten ikke tager vand ind eller det går langsomt.
Du skal have tilløbsslngen i bunden af toilettet af, og som regel kan man nøjes med at stille et stykke tynd ståltråd op i hullet og fjerne det der har sat sig fast (måske en rustskove).
Hjælper det ikke kan du pille plasticslangen der går fra bundindgangen og op til lukkeventilen oppe og puste baglængs, i stil med det rotw skriver.
Men som sagt, som regel sidder det lige inden for vandtilslutningen på wcét da røret her bliver betydeligt mindre.
Det gælder dog ikke hvis det er et meget gammelt toilet du har

Kommentar
Fra : jbg

Dato : 09-10-04 09:32

Mange forslag!!! prøver dem jeg ikke allerede har prøvet og samtidig besvarer spørgsmålene.

Vandtilførslen er der fuld drøn på, så der er skidt eller kalk der.

Flyderen har jeg kigget og ændret instillinger på, men det ændret ikke noget på vandtilførslen!

Det er et Ifö toilet

pallebhansen: Hvordan får jeg hætten af, der er ingen skruer at se?

Stig54: Det prøver jeg, men det er en anden type toilet, så jeg kan ikke komme til at puste baglæns, da jeg ikke kan få hætten af.

Prøver, men ellers satser jeg på flere ideer

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 09-10-04 09:48

rund trykknap underringen drejes

Kommentar
Fra : jbg

Dato : 09-10-04 09:48

NU ER DET HELT STOPPET, HJÆLP!!!!!

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 449 point
Dato : 09-10-04 09:50

med firkant menner jeg at kunne huske at man skal trykke knappen ned så skulle der komme et hul frem hvor man med en skruetrækker kan stille og roligt vippe den af

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 09-10-04 09:52

ups væghængt

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 09-10-04 11:15
Godkendelse af svar
Fra : jbg

Dato : 09-10-04 11:51

Tak for svaret rotw.
Du havde ret, den kunne vippes af, der skulle bare ligges krafter i. Derefter kunne jeg smide en flaske kalkfjerner i og det virkede

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 09-10-04 15:59

det var så lidt