/ Forside/ Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 510
internet+fastnet
Fra : anime
Vist : 300 gange
200 point
Dato : 06-10-04 18:27

Hej. Jeg skal til at flytte og skal i den sammenhæng ha oprettet internet og fastnet. Fastnet fordi det er et krav for internet.
Er der ikke nogen der kender nogle billige metoder til dette, eller evt. at nogen teleudbygere har et tilbud i øjeblikket.
TDC havde en perioede på et par måneder hvor de gav fastnet for kun 99 kr. i oprettelse, men den perioede er desværre forbi nu.
Tele2 koster ca. 1500 kr. i oprettelse så de er udelukket hvad angår fastnet. Please hjælp... :)

Mvh.
anime

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 06-10-04 18:33

du behøver ikke ha fastnet hos tele 2 for at bruge deres net (der er det billigste) fastnettek kan du købe et andet sted.

Kommentar
Fra : anime

Dato : 06-10-04 18:36

xyzzygy> Jep. Det er jeg klar over. Jeg sagde også at de var udelukket ang. fastnet kun.
Jeg tror faktisk at jeg vælger tele2 jo mindre at det viser sig der er noget billigt kabel-net i det område.

Problemet er kun fastnet. Jeg vil desuden slet ikke benytte min fastnet, så derfor havde jeg tænkt på om en kabel-forbindelse vil være bedre.

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 06-10-04 18:37

tja, måske stofa, det er på 1 Mbit

Kommentar
Fra : anime

Dato : 06-10-04 18:43

stofa havde jeg også tænkt lidt på, men jeg vil ha som minimum 512 kbit/sek. Har jeg nemlig nu.. kan ikke undvære det. Download mindst 1024 Kbit.

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 06-10-04 18:45

hvad med cybercity?

Kommentar
Fra : anime

Dato : 06-10-04 18:51

Nej tak til Cybercity. Jeg er en utilfreds Cybercity kunde lige nu. Desuden er fastnet et krav ved Cybercity også, selvom mange tror det modsatte.

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 06-10-04 19:23

jeg har en 512/512 tele2 og er godt tilfreds, de den henter med cz 60 kbit/sek
og du skal jo bare vælge det billigste fastnet. desuden kan du få 1 Mbit hos tele2 for kun 400 md.

Kommentar
Fra : anime

Dato : 06-10-04 19:28

en 1Mbit/512Kbit ?

Er det ikke noget med at TDC har noget ungdoms fastnet noget ? Jeg hørte engang noget om, at man kunne svindle sig til noget billig oprettelse ved hjælp af dette.

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 06-10-04 22:08

ved jeg ikke noget om

Kommentar
Fra : goofy_dk

Dato : 15-10-04 00:33

Vær opmærksom på at tele2 ikke altid har den bedste service når noget går galt. Det er ikke uden grund at hjemmesiden www.fucktele2.dk blev lavet.
Hvis du får bredbånd via kabel og undgår fastnet, kan du få nettelefoni som er meget billigere

Kommentar
Fra : nabaasa

Dato : 28-11-04 21:44

Jeg er i samme båd som xyzzygy.
Nu spørger jeg total grøn på dette område, skal der til "bredbånd via kabel", installeres noget fysisk og i så fald hvad og hvor går jeg hen for at få det billigst!, og er det muligt for hvem som helst at få det?