/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Blinkende LED på Linksys Router
Fra : P_K
Vist : 547 gange
50 point
Dato : 05-10-04 12:21

Hej Alle

Jeg har nogle problemer med min Linksys Router (RV082). I den forbindelse ville jeg spørge alle der har en router og specielt en Linksys Router: Er det normalt, at Internet-LED'en (på WAN-siden) blinker hele tiden og altså ikke bare er grøn hele tiden?

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 05-10-04 12:23

Ja, det er helt normalt. Den står jo og "smager" på trafikken.

Kommentar
Fra : fh1dk

Dato : 05-10-04 12:26

Glæder mig har haft de samme overvejelser

Kommentar
Fra : P_K

Dato : 05-10-04 13:08

Godt, for mit problem er, som I kan læse i en anden tråd, at routeren ikke altid vil på nettet ved opstart. - Men så indikerer LED'en altså ikke, at der er et problem....

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-10-04 13:12

Det er helt normalt som hansen9 skriver.
Det gør alle routere, uanset mærke, selv om bredbåndsmodemet er spærret, så blinker den.

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 05-10-04 13:17

Nej, den indikere ikke et problem - tvært imod. Den står og holder øje med trafikken, så hvis den lyste konstant ville din forbindelse være overbelastet

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 05-10-04 15:21

min lyser konstant grøn, hvis der er aktivitet, blinker/flimre den, og det skal den.
uden lige at kikke i manualen, vi jeg gætte , den kunne skifte til orange, hvis at netværket er overbelastet(10mbit).
det er ikke routeren der står og 'smager' på nettet, det er 'modemet'.
så hvis at den laver nogle tilfældige blink. kan det være at der sendes info til/fra din pc.
forhåbentlig noget som du selv er med til.
Programmer der 'smager' på nettet kan være skype,icq,msn osv.
Programmer der ikke skal, men gør det, er hotbar,msntoolbar, og en hulens masse andre.
Plugins til outlook-express, er også et par (u)gode blinkkandidater, feks. dem der tilbyder dig en masse smarte ikoner/billerder,
Lige til at sætte ind i en mail.

Kommentar
Fra : P_K

Dato : 05-10-04 15:44

Min blinker, selvom computerne er slukkede, så det er ikke fordi, at der er et bestemt program, der ligger og kommunikerer med noget derude. Hmmm, dvs. din lyser blot grønt, hvis du ikke har nogen programmer åbne, der kommunikerer med noget på nettet?

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 05-10-04 17:02

nemlig, men din host(tdc hos mig) kan nu godt en sjælden gang, 'pinge' dit modem, nok for at se om ipadressen er optaget af dig. altså hvis at man ikke har fast ip , kunne ip'en tilfalde en anden.
men det er nu stadig modemet og ikke routeren der gør det.
at din gør det er så nok et spørgsmål om router opsætning.
men jeg tror ikke at du skal bekymre dig om det.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 05-10-04 18:51

Hej P_K

Jeg har lige haft samme problem med min D-Link Router. Jeg kunne heller ikke logge på internettet hver gang, og aldrig computer nr. 2. Jeg kontaktede min Internetudbyder Dansk KabelTV, og forklarede dem problemet. Han kendte straks til problemet, og fortalte mig at det var strømforsyningen der var i stykker. Så han ville sende mig en ny, helt uden beregning. God service.
Jeg fået min nye strømforsyning, og nu kører både min kone og jeg, helt problemfrit igen.

mvh
franksp

Kommentar
Fra : P_K

Dato : 05-10-04 19:11

Hej franksp (og alle jer andre)

Det var interessant, for jeg har nemlig lige fået at vide af Linksys Support, at deres routere ikke er designet til at blive tændt og slukket, og det er derfor, at jeg har det har problem. Den skal jeg altså ikke købe?

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 05-10-04 20:32

P_K

Hvilket form for modem/forbindelse har du?

mvh
Frank

Kommentar
Fra : P_K

Dato : 05-10-04 20:44

Jeg bor i en ejendom, hvor vi deler en internetforbindelse (tror det er en ADSL-forbindelse). Vi har så en central server, som vi alle logger os på. Konkret betyder det for mit vedkommende, at jeg ikke har et modem, men et netstik på væggen, som jeg plugger routeren i.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 06-10-04 05:25

Så lyder det, som at det er central serveren, der pinger din router.
Hos stofanet bruges det bla. til at se hvor mange pc'er der sidder på deres netværk i en bolig.
Er der mere end en vil de nemlig have flere penge.
Så her er løsningen en router, så kan stofa nemlig kun se en pc, tror de ,for det er routerens firewall ip ,
som svarer på pinget, dette vil give nogle jævnlige blink, på routeren.
Også om der så ikke sad en pc til.