/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Hvordan bliver jeg selvstændig?
Fra : southpole.dk
Vist : 1978 gange
100 point
Dato : 03-10-04 23:08

Okay, jeg er en 18'årig studerende, der ønsker at starte eget firma (IT-Konsulent virksomhed for at være præcis)

Hvad gør jeg? Er der fonde hvor jeg kan søge om legater? (Har jeg hørt om til nystartende virksomheder)
Hvor skal jeg gå hen for at blive registeret?

Kommentar
Fra : ForeverLivingProduct

Dato : 03-10-04 23:13

Hej southpole.dk

Kvikt tænkt - godt initiativ!!! Inden du går i gang vil du kunne mange særdeles nyttige informationer og megen vejledning - helt gratis - ved at klikke ind på linket herunder.

Told & Skat har ændret sin serviceprofil voldsomt de seneste år - og de er også parate til at hjælpe iværksættere!!

Klik her, og du er godt på vej: http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=204908

Du ønskes al mulig held med dit initiativ

Mvh
HB

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 03-10-04 23:22
Kommentar
Fra : qfha

Dato : 03-10-04 23:25

Du skal ikke være selvstændig når det er nødvendigt for dig at spørge i et forum som dette. Vent indtil du ikke kan lade være med at gå igang. Så først er du moden til det.

Kommentar
Fra : southpole.dk

Dato : 03-10-04 23:30

Puh, den side er lidt "kringlet" i sproget for en ung knægt som mig, findes der ikke en lidt mere letspiselig version?

Mvh. David

Tak

Kommentar
Fra : southpole.dk

Dato : 03-10-04 23:33

qfha - Når du kan læse at jeg skriver "ønsker at" vil jeg tage dine svar seriøst.
Desuden, du kan da være ligeglad om jeg er moden nok, formålet med et sådan forum er at få svar på spørgsmål, og det mener du måske ikke jeg har ret til, siden jeg ikke er ældre?

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 03-10-04 23:35

Du må sætte personalet til at ordne alt det kringlede, og selv klare det du er bedst til

Nå, kunne sk+ ikke dy mig.

Men det er nok det mest relevante du kan få om opstart af selvstændig virksomhed.
Eller få kontakt med nogle personer der vil hjælpe dig.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : ForeverLivingProduct

Dato : 03-10-04 23:36

Hej David,

I et reguleret samfund som det danske er der mange regler og forordninger - ikke for at gøre det vanskeligt for nybegyndere, men for at få hele samfundsmaskineriet til at hænge sammen.

Mange unge med iværksætter-gener giver op, når de ser, hvad de skal igennem - men det er såmænd ikke vanskeligere end at lære at cykle . . . . . . . du var jo heller ikke ekspert fra første gang du satte dig op og væltede sikkert nogle gange inden du var fortrolig med "dyret".

Helt så galt behøver det ikke at gå for en ung iværksætter, så klø bare på !!!

Mvh
HB

Kommentar
Fra : krakgt

Dato : 04-10-04 09:21

Hej Southpole
Du skal bare se at komme igang - tag i fat i en god revisor - lav et bæredygtigt budget til brug i banken hvis du behøver noget startkapital - kontakt alle dine lokale firmaer / opsøg dem og sælg dem ideen om, at du er lige den
konsulent de har gået og ventet på - får nogle gode referancer på den konto og så eller pøj pøj ~ det er hårdt men dejligt at være selvstændig
mvh
krakgt

Kommentar
Fra : U_J

Dato : 04-10-04 09:37

Hej Southpole

Du kan gå på 100svar.dk, der står rigtig mange gode ting på en overskuelig og let forståelig måde. Desuden kan jeg anbefale dig at deltage i et iværksætterkursus, jeg vil tro de også kører i dit område. Har selv deltaget i et kursus gennem erhvervsrådet, det var 5 aftener, der var givet virkelig godt ud til en billig penge.

Hilsen U_K

Kommentar
Fra : U_J

Dato : 04-10-04 09:47

Hej igen
Kom lige i tanke om, dit spørgsmål vedr. støtte. Jeg ved ikke om det stadig gælder, men der har i hvert fald været en mulighed for at få en samtale hos en erhvervsrådgiver, der kan indstille dig til f.eks. revisor- eller advokathjælp, der bliver betalt, hvis rådgiveren mener, du kan have gavn af det, som led i opstart af din virksomhed (der kan vist ydes 3.000,- eller 4.000,- kr. til rådgivning pr. iværksætter i den pulje). Her skal du kontakte erhvervsrådet for nærmere oplysning/rådgivning.

Hilsen U_J

Kommentar
Fra : camby

Dato : 08-10-04 13:50

Hej

Endnu et link til din samling: www.startguiden.dk har også en masse informationer for folk som vil starte egen virksomhed (templates på forretningsplan, tjekliste, regler...)

God fornøjelse
Camby

Kommentar
Fra : vixen

Dato : 10-11-04 14:21

Hej, er selv i samme situation. Ved ikke hvor du bor men her http://www.startselv.dk/dk/ har de gratis kurser (op til 250 kr), de er gode til lige at få en igang og på rette vej. For finanserings muligherder kan du starte her http://www.finansieringsguiden.dk/.
Ellers held og lykke til. Hvis du har evnerne skal du helt klart prøve

Kommentar
Fra : DubLiConsult

Dato : 12-11-04 08:57

Til jer alle fra en som har været selvstændig i 10 år og leder på arbejdsmarkedet i mere end 20 år:

Hvis du/I er klar til at arbejde røven ud af bukserne til underbetaling for at få lov til at kalde sig Direktør, ja... så er det bare at komme i gang...

However.... hvis i vil være på forkant med situationen, så kigger i lige denne lille film igennem inden at i kaster jer ud i store investeringer og dertil hørende stavnsbinding:

http://www.explorefreedom.com/dubliconsult/
i kan klikke på et af de 2 nederste blå link ovre til venstre.

En rigtig god vind og held og lykke i jeres fremtidige opgaver...