/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Filtypen .bin?
Fra : safarano
Vist : 467 gange
120 point
Dato : 03-10-04 17:05

Hvordan åbner jeg denne filtype "Binary Data File"?

Hvilket program skal man bruge?

Mvh. Mads Neistskov

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-10-04 17:07

Notesblok

Kommentar
Fra : safarano

Dato : 03-10-04 17:09

Filen fylder 244 mb, så det kan ikke passe..

Det er et spil..

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-10-04 17:17

Det er ikke en eksekverbar fil og da du selv beskriver den som værende binarry binær så er det en programfil som er redigerbar i basis texteditor, men kan tilhøre mange typer programmer. Den du har der er for stor til at åbne i den indbyggede texteditor, men jeg kan da også fornemme at du gerne vil bruge den til noget.
Prøv lige at følge mine links.

Du kan bruge et program som dette til at søge på oprindelse af filtyper: http://filext.com/
bin: http://filext.com/detaillist.php?extdetail=bin

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-10-04 17:20

Størrelsen på den fil er så stor, at det kan være en imagefil, ikke en grafikfil, men et "billede" af en harddisc eller en cd-rom osv. og det er muligt at den du har der er sådan en. Hvis du har f. eks, en Nero Burning rom og en cd brænder kan du prøve at åbne filen i programmet og se om den vil acceptere den.

Accepteret svar
Fra : anime

Modtaget 130 point
Dato : 03-10-04 17:31

Du skal bruge Deamon Tools som laver et virtuelt cd-rom drev til image-filen (bin-filen)
Kan hentes her:
http://www.daemon-tools.cc/dtcc/portal/download.php?sid=abbdefbf7a65f2bc84a697f88196ee19

efter installation:
Højreklik på ikonet nede i hjørnet (ved siden af windows-uret) og mount filen. Så kører den som en rigtig cd-rom.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-10-04 17:33

amime>> Ikke skal, men kan!

Kommentar
Fra : safarano

Dato : 03-10-04 17:42

Jeg kan ikke få det til at fungere :'-(

HJÆÆLP!!

Mvh. Mads Neistskov

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-10-04 17:47

Hvilken del min elle amimes?

Kommentar
Fra : anime

Dato : 03-10-04 17:54

Ja BjarneD. Der findes også andre programmer, men DeamonTools er nu et af de mere populære til formålet.

Kommentar
Fra : RyeJensen

Dato : 03-10-04 17:56

Du kan også åbne din bin-fil med winiso ( www.winiso.com ).

Mvh
Jensen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-10-04 17:59

anime> Det var nu mere det der med at en bin fil kan være en hel del mere end en del af noget virtuelt, og da der netop findes mange afarter af programmer der anvender disse kan det være svært, at være præcis.
Nu drejer det her sig heller ikke om at have ret, men om at finde en løsning så lad os se hvad Mads siger.

Godkendelse af svar
Fra : safarano

Dato : 03-10-04 18:29

Tak for svaret anime.

Det virkede sgu, ærgeligt at filen var beskadiget!

Mvh. Mads