/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
HJÆLPPP mig med min melody mini
Fra : melodymini
Vist : 538 gange
100 point
Dato : 30-09-04 19:22

hey jeg har ikke meget forstand på en Honda Melody Mini. Min far og jeg er i gang med at tune den men det vi hart gjort er at tag plumpen men den køre stadig kun 30 ktm hjælp hvad skal jeg gøre.. Vil godt offer lidt på at få den til at køre hurtigere... På forhånd tak...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-10-04 00:04

Det er som sagt en vanskelig knallert at få til at køre stærkere, men lidt har jo også ret.
Her er en forklaring fra en kandubruger:
Når du skal "geare", skruer du kickstarter-skjoldet af. Det kan godt være lidt svært at trække af blokken, men så må du igang med skruetrækkere el.lign. og "lirke" det ud.
Når du er inde ved kilremmen (transmissionen), skal du kigge på den forreste (mindste) remskive. Find en tang, helst en låsetang, og spænd den omkring remskiven. Få så en anden person til at løsne møtrikken imens du kontraspænder...
Når den er løs skruer du møtrikken+spændeskiven af, og fjerner remskiven. Så kommer der en tyk ring som kilremmen ligger på - væk med den. Efter den kommer en remskive magen til den du havde tangen på tidligere - afmonter. Inderst sidder en tynd spændeskive - fjern.
Når du så samler igen er rækkefølgen (indefra og ud):

- tyk spændeskive
- remskive
- tynd spændeskive+kilrem
- remskive
- spændeskive
- møtrik
(Hvis du har svært ved at få kilremmen på, skal du tage fat i den og trække hårdt fremad i retning mod styret - så udløser koblingen og remmen bliver slap

Men ellers få nogle tip fra: fred_moeller@jubiimail.dk
En anden skriver:
Ringene ved den forreste remskive skal byttes om.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : melodymini

Dato : 01-10-04 15:13

men det er også gjort men den køre stadig kun 30 ktm....

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 01-10-04 15:37

Der må jo være et aller andet fuldstændig galt, men der findes flere bøger der beskriver knallerten, prøv:
http://bibliotek.dk/
I fritekst indsæt: Honda Melody
Har du prøvet at maile til fred_
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : melodymini

Dato : 01-10-04 16:24

nej

Godkendelse af svar
Fra : melodymini

Dato : 16-10-04 14:14

Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : dennus

Dato : 11-01-05 15:01

det er din udstødning prøv at pille den af og kør en LILLE tur... den larmer godt nok... men på en standert udstødning er de fleste "kamra" stave fejl.... lukket... så derfor lukker den ikke så meget gas tilbage... min var os tunet.. og jeg fattede det ikke den kun kørte 30... lige ind til min udstødning knak... så rendte den 50... så :D

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-01-05 16:18

Nu kan man jo ikke køre uden udstødning, i hvert fald ikke længe.
Og dennus, hvilken anden skal han sætte på?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : dennus

Dato : 11-01-05 16:20

ehmm jeg har kørt 2 dage uden... men os for meget.. men han kunne køre en lille tur på et pr. 100m og se om det hjalp.. hmm der er så mange scootergalleri.dk

Kommentar
Fra : melodymini

Dato : 11-01-05 20:42

oki det vil jeg prøve men hvor kan jeg købe en tunudstødning der passer på den...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-01-05 23:21

Ja, det kunne jeg også godt tænke mig at vide.
Scootergalleri sælger da ikke udstødninger.?
VH Palle Hansen
Jeg har hørt at en Figaro udstødning, men den skal tilpasses.