/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
knallert bytte
Fra : tiemaster
Vist : 539 gange
200 point
Dato : 28-09-04 23:50

hej så må vi lige have alle de knallert kyndige på banen.. jeg overvejer at bytte min pgo hot 50 til en CPI popcorn det eneste der måske afholder mig er at alle siger at cpi er noget lort... kan det passe???? den jeg skal ha er ik tunet andet end at skiven er pillet og der er andet forrør på den og vil ik gøre mere ved den.. den er ra 2003 det kan da ik være så dårligt.. eller hva.... vh Tiemaster

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 200 point
Dato : 29-09-04 01:16

Nu skriver du ikke hvor gl. din er, men det afhænger jo også en del af udseende og stand af begge knallertere.
Det er da rimelige knallertere begge modeller, og skal man sige noget specielt, så er det at der fåes flere dele feks. ved Thansen til PGO selvom THansen er forhandler af CPI?
Det er rigtig at mange siger at CPI er noget lo.., jeg har hørt fra en knallertmekaniker at de får dem ind til reperation, en uge efter de er solgt, på den anden side kander jeg også en der kører pænt "lovlig" og han har aldrig problemer.
PGO har heller ikke det bedste ry, såå, om du skal bytte er kun dig selv der skal afgøre, i hvert fald er ingen af dem rigtig velegnet til store tun.
Jeg kunne godt finde på at bytte, hvis CPIèn kører og starter godt, og er pænere og nyere end din.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : vaksemand

Dato : 29-09-04 08:43

Hej.
Jeg har selv haft PGO comet i 5 år nu. Den første havde jeg i fire år den havde kørt 25000 km. og jeg har aldrig haft problemer med den. Jeg har kørt både sommer og vinter til arbejde. Jeg fik rullerne orddnet og et tun udstødning på og den kørte ca. 70 km/t. Jeg gav 11000 kr. for den og da jeg skulle have en ny fik jeg 4500 kr for den ved forhandleren. Fordelen ved Cometen er du kan få tunudstødning som ligner det orginale så meget, at det ikke lige med det samme falder i de hmm´s øjne.
Jeg har været rigtig glad for min gamle Comet. Dejlig og driftsikker. Om vinteren havde jeg terændæk på. Og ikke mindst billig.
Jeg købte en ny comet i april og den kører også upåklaglig.
Jeg har fået at vide, at man bare skal lade være med at pille formange gange i moteren, og sætte tun af og på. Og at det er derfor nogle PGO er bliver dårlige.

Kommentar
Fra : tiemaster

Dato : 29-09-04 10:07

hej cpi,en er fra 2003 og i noget bedre stand end hotten der er fra 2001..

Kommentar
Fra : _frederik_

Dato : 11-03-05 12:02

PGO er klart bedre end cpi!
men det kommer så an på hvor fin stand den er i!

Kommentar
Fra : tiemaster

Dato : 11-03-05 16:52

ork det var et gammelt spørgsmål du fik svaret på der...... jeg to cpi,en og det er den bedste scooter jeg har haft til dato....

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-03-05 16:55

Ja som jeg skrev:
Jeg kunne godt finde på at bytte, hvis CPIèn kører og starter godt, og er pænere og nyere end din.

tiemaster:
Skal du ikke lukke spørgsmålet snart?
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : tiemaster

Dato : 11-03-05 17:51

jo det skal jeg da havde helt glemt det..... så palle du får dem du har hjulpet så tit :)