/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Pludselig angst
Fra : solveig
Vist : 2934 gange
30 point
Dato : 17-07-02 21:23

Hej.
Min cairnterrie, som er en glad og livlig hund, er pludselig blevet bange for at være i vores stue. Hun kravler om bag sofaen eller løber op på børneværelserne og gemmer sig under bordet der. Allerhelst vil hun være udenfor i haven. Når jeg sidder med hende i stuen, er hun meget nervøs og urolig.
Er der nogen der har en idè til hvad vi kan gøre for at hun bliver rolig igen?
Dette har stået på i 3 dage nu.
Håber på et godt råd.
Mvh.
Solveig

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 17-07-02 21:25

Har hunden været ude for et chok ?

Kommentar
Fra : solveig

Dato : 17-07-02 21:44

Hej.
Helt sikkert ikke.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 17-07-02 21:44

Hej Solveig

Det lyder da meget ubehageligt. Har I haft besøg af en fremmed hund, hvis lugt stadig hænger ved - eller kan det tænkes, at der opholder sig et eller andet fremmed dyr i stuen, uden at I har bemærket det? Hvis ikke, så er der måske sket noget dramatisk, som hunden sætter i forbindelse med stuen. Har I møbleret om el. lign.?
Andre muligheder kan jeg dårligt få øje på. For hvis det kun er i stuen, hunden viser sin angst, kan der jo næppe være tale om et chok i al almindelighed.
Men arme hund. Jeg håber virkelig, mine spørgsmål her kan hjælpe jer med at finde en løsning.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : solveig

Dato : 17-07-02 21:47

Hej Rellom
Hvad mener du med at der kan opholde sig et andet dyr i stuen, uden at vi har bemærket det?
Og møbleret om har vi heller ikke.
Der har heller ikke været en anden hund på besøg.
Og det er kun i stuen. Hun vil meget gerne både ud i haven, og ud at gå tur.
Mvh
Solveig.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 17-07-02 22:09

Hej Solveig

Hvis I bor ude på landet eller i nærheden af skov, kunne der måske have sneget sig et sygt egern el. lign. ind. Det var noget i den stil, jeg forestillede mig.
Desværre kan jeg ikke umiddelbart komme med andre bud end dem, jeg allerede har nævnt, men jeg vil prøve at forhøre mig hos nogle hundeejere, jeg kender, og hvis de har noget, der ligner en løsning, vender jeg tilbage.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : solveig

Dato : 17-07-02 22:13

Hej Rellom

Jeg venter spændt.

Mvh
Solveig.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 17-07-02 22:22

Hej Solveig,

det er vel ikke tilfældigvis fordi den lige er blevet trimmet?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 17-07-02 22:31

Hej igen Solveig

Lige en lille ting, som undrer mig: Hvordan kan du svare "Helt sikkert ikke" på Zonkers spørgsmål, om hunden har fået et chok? Et eller andet i den retning må den vel næsten have oplevet i forbindelse med stuen, siden den pludselig føler sig utryg ved at være der?

De bedste hilsner
Rellom

PS! Vent nu ikke for meget. Jeg kan jo ikke garantere, at mine hundeejer-venner kan hjælpe.

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 17-07-02 23:23

hejsa...

Jeg har siddet og kigget lidt, og kommer i tanke om noget, kunne det tænkes, at i har købt nye møbler, en ny sofa eller andet.....hvis det er så vil jeg godt komme med en forklaring, ellers vil jeg ikke spilde din og de andres tid..

Giv hunden et kram fra mig:)

mvh. Melander

Accepteret svar
Fra : pmj

Modtaget 30 point
Dato : 18-07-02 00:24

Hej Solveig

Hvor gammel er hun? Der er perioder i en hunds liv, hvor den pludselig kan blive bange for spøgelser. Måske er hun ved at komme i løbetid eller hun har forstrakt en muskel, mens hun har været i stuen og forbinder stedet med pludselig smerte.
Prøv at flytte hendes madskål ind i stuen og lad hende selv finde ud af at der ikke er noget at være bange for. Det kan godt tage sin tid, men lad være at presse på.

Held og lykke

Pia Johnsen
www.entlebucher.dk

Godkendelse af svar
Fra : solveig

Dato : 18-07-02 13:07

Hej igen
Vi mener nu at have fundet ud af hvad der er sket med hunden. Bag ved vores sofa i stuen, sidder der en kontakt, og vi kan se at det ene stik er "pillet" ud. Og i dag da jeg skulle sætte stikket i igen, fik jeg stød, så vi tror at hunden har været imod stikket når hun får "flipture".
Og til dig Pia, vil jeg sige tak for rådet om at stille madskålen ind i stuen, det har vi gjort og hun går nu ind i stuen for at drikke og spise. Hun er dog ikke i stuen ret lang tid, men jeg håber at det bliver bedre med tiden.
Tak til alle for de råd der er kommet.
Mvh
Solveig