/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Ligemeget hvilken omformer man bruger?
Fra : vantage
Vist : 715 gange
100 point
Dato : 28-09-04 18:46

Hej alle..

Jeg har købt et sæt rejsehøjtalere, som jeg både bruger herhjemme, og når jeg rejser.. De er udstyret med en 9.0V, 1600 mA omformer.

Jeg vil gerne være fri for at pakke omformeren ned hver gang jeg skal have højtalerne med mig, så jeg har fundet en 9.0V 500 mA som jeg havde liggende...

Umiddelbart virker det fint at bare sætte den ekstra omformer til, men ødelægger jeg noget på sigt ved at jeg gør dette?

Accepteret svar
Fra : ansgard

Modtaget 110 point
Dato : 28-09-04 19:07

Det er ikke noget i vejen for at du kan bruge din omformer, hvis den ikke bliver varm.
Det er en god ide at se på højtalerne hvor meget de bruger af strøm? Bruger de over 500 mA. bør du anskaffe en større omformer.
Der kan være problemer med spidser men det vil du høre på lyden.

Godkendelse af svar
Fra : vantage

Dato : 28-09-04 19:17

Tak for svaret ansgard.