/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Hvorfor nu det??
Fra : gubbi
Vist : 420 gange
50 point
Dato : 17-07-02 21:10

Hej derude!!

Hvorfor er det lige at man ikke kan gemme de baggrunds billeder til sin mobil, som findes på www.esato.com ?? Er det en slags copyright eller bare mig der ikke helt kan finde rundt i det?

Jeg gør som man plejer: klikker på billedet -> gem billede som..
Det kan man også sagtens, men når man åbner det billede, man lige har downloadet, så er det "tomt".

Nogen der har løsningen på denne gåde :P

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 17-07-02 21:13

det virker fint her.... ingen tomme billeder.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 17-07-02 22:35

Hej Zonker,

har du også prøvet at trykke på "gem billede som" fået den ned på harddisken og så prøvet at åbne billedet?

jeg prøvede med en fra denne side...
http://www.esato.com/logos/colour/logos.php?c=6&d=1&t=1
og da jeg åbnede den på harddisken... fik jeg heller ikke noget billede at se...

og ligegyldig hvilket billede jeg vil gemme kommer det til at hedde "esatologo"... så jeg synes det lugter lidt af "gemme tingene af vejen kode"...

Hvad synes du?
oplever du også det samme når du vil gemme det?

kildekoden ser også noget matematisk og kryptisk ud...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 17-07-02 22:37

hej igen...

endnu mere underligt... når jeg højreklikker på billederne og vælge egenskaber... har de allesammen det samme link... -->
http://www.esato.com/gfx/esatologo.gif

det lugter virkeligt af "gemme tingene af vejen kode"...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : gubbi

Dato : 17-07-02 22:45

Yep.
Lige hvad jeg mener og selv oplever....
Meget sært og dårlig service fra deres side :/

Men der må vel være en vej uden om den slag "copyright" !!??

--
Mvh
Anders Larsen

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 17-07-02 22:56

Ingen problemer her stadigvæk...

Går ind på :

http://www.esato.com/logos/colour/

klikker med højre musetast på logoet siger "gem billede som...:"
klikker på gem
starter stifinder op
klikker på venstre musetast for at åbne billederne....intet problem
og billederne er forskellige.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 17-07-02 22:57

Hej Anders,

det kommer vel an på om de tilbyder at downloade dem...

jeg kiggede lige lidt extra på siden... og det ser ud til at man ska' være Medlem... -->
http://www.esato.com/logos/colour/users/register.php

ellers kommer du ud i noget pille arbejde med at gennemgå kildekoden og regne ud hvor de forskellige billeder er...

det ka' godt lade sig gøre... men det er ret besværligt...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 17-07-02 22:57

Prøvede også strarups metode med at højreklikke på billedet og vælge egenskaber den er forskellig hver gang :

http://www.esato.com/ul/c/8656.gif
http://www.esato.com/ul/c/8610.gif

bare som eksempler.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 17-07-02 23:02

Hmm lidt aftestning :

billederne ligger tilsyneladende i :

http://www.esato.com/ul/c/

så kan man jo selv finde ud af resten.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 17-07-02 23:30

yup... cut & paste da number after /ul/c/ ....

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 18-07-02 09:13

Hej Anders,

som zonker har skrevet, så ka' du skrive nummerne ned på de gif billeder du gerne vil ha', fra de sider hvor de ikke ka' hentes fra "gemme koden"... I det dem der har lavet siden åbenbart ikke lige har tænkt på det da de lavede siden med kategorierne...

og når du vil ha' dem ned skrive følgende http://www.esato.com/ul/c/nr_på_billede.gif men de er lige så små som de andre...

er det rigtig logo størrelse de har?

det ka' godt være at jeg har misforstået det på siden... men som jeg forstår det... så ska' du registrerer dig som bruger... (om det er gratis har jeg ikke undersøgt)... herefter ka' du trykke på billederne og "add" dem til "favorit"... noget i den stil... og så hente dem ned over WAP... men som sagt jeg ka' godt ha' misforstået det...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : gubbi

Dato : 18-07-02 21:00

Mange tak alle sammen...

strarup -> det du forklarede virker perfekt :)
mange tak

--
Anders Larsen

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 19-07-02 00:35

Hej Anders,

hvilken del af det?

har du kunnet få dem ind på din mobil?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : gubbi

Dato : 21-07-02 16:38

Ja.

Som du beskriver det:
>og når du vil ha' dem ned skrive følgende http://www.esato.com/ul/c/nr_på_billede.gif men de er lige så små som de andre...
>
>er det rigtig logo størrelse de har?
Ja, det er det!

Nu gemmer man bare billedet på sin pc, derefter er det muligt at overføre dem til sin mobil!

--
Anders Larsen

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 21-07-02 20:45

Hej Anders,

det var nu Zonker der kom med løsningen... jeg forklarede det bare...

men jeg ka' nu ikke forstå at de ska' være så små... er displayet på mobilen ikke større?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : dream

Dato : 10-08-02 23:58

dau..det lyder til at du har en lille fejl i dit styre sys...
det kan du rette ved at genestalere dit styre sys.. men vis du gør det så husk at tage back up for det meste bliver slettet
håber du finder ud af det

mhv Dream

Kommentar
Fra : IbaneZ

Dato : 05-09-02 15:17

Hej, jeg har en Siemens M50...... så jeg vil høre om der er nogen der kender et sted på nettet hvor man kan hente gratis ting til den f.eks. ringetoner/spil/logo osv.... plz svar