/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Neos - Blinkrelæ, hvor sidder det?
Fra : jantjak
Vist : 1140 gange
120 point
Dato : 27-09-04 23:10

Hej,

Jeg har haft nogle problemer med forbindelsen til batteriet på min Neos. Det var en løs + forbindelse. Det har jeg nu ordnet men: mine blinklys blinker ikke mere. Når jeg slår kontakten til lyser de konstant, både i højre og venstre side. Nå tænkte jeg, det er sikkert blinkrelæet der er stået af, og købte en universal ting hos T.Hansen. Og i går startede jeg så med at pille diverse plasticdele af min Neos. Jeg startede oppe ved instrumentpanelet og arbejdede mig ned langs knallerten, men jeg kunne ikke finde det pokkers relæ nogen steder. Jeg kunne godt finde det relæ der sidder lige over batteriboksen, men er det ikke et start relæ?

Så mine spørgsmål er: lyder det ikke sandsynligt at det er mit blinkrelæ der er stået af?
Og hvor sidder det henne?

Jan

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-09-04 23:17

Tit sidder det bag forskjoldet, men nogle gang kan man lytte sig frem til det ved at slå det til og fra.
Det er vel ikke så svært at rykke ledningerne af det relæ der sidder lige over batteriboksen, for at se om det er start eller blink.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : jngn135

Dato : 28-09-04 12:19

jeg vil håbe du købte et relæ til neos og ikke universal relæ for det er sk.. sørme ikke særligt godt faktisk ikke pengene værd ..

Kommentar
Fra : jantjak

Dato : 29-09-04 22:48

Hej jngn135,

Nej, jeg har ikke købt et relæ til en Neos, da jeg ikke ved hvordan det ser ud! Jeg har ikke kunnet finde et fornuftigt sted på nettet hvor de sælger dele hvor de direkte angiver at de har et relæ specifikt til Neos, kender du et?
Og palleb, grunden til at jeg stiller spørgsmålet er at jeg ikke fandt relæet gemt under et skjold et eller andet sted. Og nej, relæet er ikke til at høre. Og nej, jeg er træt af at rykke i ledninger med videre, konkrete svar ønskes, tak!

Jan

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-10-04 15:33

Jamen så ring til en knallertforhandler, eller lån neosbogen på biblioteket:
http://bibliotek.dk/vis.php?base=dfa&field2=titel&term2=neos&start=10&origin=sogning&sort=aar&step=1&element=L
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : rpje

Modtaget 120 point
Dato : 01-10-04 16:18

Der er en rigtig god side her med tegninger, Det er ikke alle neo’s modellerne der er tegninger til. Men de fleste. Desværre er det en hollandsk side men du kan vælge engelsk sprog. Du kan også købe ting der med VISA…

http://www.easyparts.nl/

Du skal vælge Orginele parts
Derefter YAMAHA
Derefter Neo’s
Derefter Neo’s bromfietss
Her kan du så vælge en model. Der tegninger til alle undtagen alle 2004 modeller.

God fornøjelse med en rigtig god side.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 01-10-04 16:35

Jeg glemte at skrive at du skal vælge tegning Electrical 1 på den er det vist hvor blink relæet er placeret

Godkendelse af svar
Fra : jantjak

Dato : 04-10-04 23:33

Tak for svaret rpje. Det var prik præcis lige det jeg ledte efter. En rigtig god side hvor man kan finde tegninger af de fleste knallerter. Og som du skrev kan man bestille delene direkte.

Endnu engang tusind tak for det.

Hilsen Jan

PS: Tilbage udestår spørgsmålet så om det er mit blinkrelæ der er stået af, men nu kan jeg pille det ud og se efter, elektronik der er brændt af har en meget karakteristisk lugt!