/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
gilera stalker. begrænsninger.
Fra : permaler
Vist : 1438 gange
50 point
Dato : 26-09-04 18:21

Hej! Jeg har en kolega der har købt en gilera stalker (spritny).
Han syntes dog at den er ligt sløv i forhold til den pgo han havde før,
Hvor sidder begrænsningerne og hvordan fjerner man dem?
Mvh

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 26-09-04 18:31

Skal den ikke lige køres til. Eller er det allerede for sent.
Hvis PGO køre bedre uden der er pillet ved den, er det fordi den er kørt til.

Det skal den anden også. Den gyldnede regel er at man ikke piller ved noget der er garanti på.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : permaler

Dato : 26-09-04 19:04

Der var osse pillet ved pgo'en (og den havde han osse stadig kørt på hvis der ikke var andre der lige ville "ha" Den, hvis man bare kunne have sine ting i fred).
Og selvfølgelig skal den lige køres til! (den skal jo ikke "voldtunes".)
Og det med garentien, hvor mange er det lige der venter 2år før de gør noget ved dem????
Forhandleren havde sagt at han nok skulle pille skiven ved næste service, men hvis der skulle gøres mere, så skulle han få en "ikke forhandler" Til det...

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 50 point
Dato : 26-09-04 20:49

http://www.kandu.dk/dk/spg/41714
Der sidder 2 ringe i 30 modellen og en ring i 45 modellen, som skal fjernes, ved varioen.
Udstødningsrøret bør udskiftes til en størrer, der kan ligne en orginal.(Fåes flere modeller)
Der sidder en rund messingplade, med flere huller i, i karburatorens indsugning, den skal også fjernes.
Så skal den have en størrer dyse i karburatoren, det skal være omkring størrelse 76-80.
Når det er lavet, kører den 65km/t. (Viser 70-75 på speedometer)
NB: Det er en god motor, hvor krumtappen ikke behøver at blive skiftet, selv med meget store tun, da den er meget solid.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : permaler

Dato : 26-09-04 20:53

Tak for svaret pallebhansen.