/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
ideer til montering af højttalere i hatt~
Fra : hojriiskim
Vist : 961 gange
50 point
Dato : 26-09-04 13:22

Hej..... Jeg har købt en bil, hvor der ligger en ret fedt hjemmelavet hattehylde i mdf-plade eller noget andet lignende(ca 2 cm tyk). der er skåret hulder til 2 ovale højttalere.Mit problem er så at mine højttalere er rundet og har ca samme diameter som hullerne har i breden. det vil sige at der er et huld ved hver side af den runde højttaler. Nogen der har en god ide til hvordan de kan monteres så det ser ordentligt ud... evt lidt gejlet måde at montere på...

på forhånd tak; Kim

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 60 point
Dato : 26-09-04 13:36

sæt beslag på så det ser ud som om det hører til

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-09-04 13:45

Find fronten fra nogen kasserede høttalere der passer i hullerne, og prøv om ikke det kan lade sig gøre at lave et hul i dem, så du kan sætte dine egne højttalere i, så de ser større ud.

Ellers kan du tage en tynd plade der er lidt større en hullerne til at dække med, og så lave nye huller i dem der passer.
Så kan du male pladen i en farve der passer, eller helt vildt: lave dem som et par store øjne, hvor dine runde højttalere er det runde i øjet, hvis du forstår.
mvh dova

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 26-09-04 17:02

I dit sted ville jeg omgående skifte den hattehulde til et mere fleksibelt materiale. I tilfælde af påkørsel bagfra kommer den stive hattehylde farende som en økse, og kapper hovedet af dine bagsædepassagerer.

Godkendelse af svar
Fra : hojriiskim

Dato : 31-10-04 11:04

Tak for svaret miritdk.