/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
https://www.statsbiblioteket.dk/netmusik~
Fra : thyfoon
Vist : 430 gange
120 point
Dato : 25-09-04 15:23

nogle der ved hvordan man gemmer musiken fra https://www.statsbiblioteket.dk/netmusik/Udlaan som men har lånt

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 130 point
Dato : 25-09-04 15:32

Du kan ikke downloade og beholde musik.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 25-09-04 15:43

jo man kan. Ved bare ikke hvordan.. Har bare læst at det er muligt, på en netavis et eller andet sted.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-09-04 15:46

Det er jo ikke meningen, mon ikke de huller bliver lukket.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 25-09-04 15:48

De bliver da nok lukket, men som jeg altid siger. Hvis man kan afspille musikken kan man også gemme den. Det kan du godt se det logiske i ik?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-09-04 15:52

Det kan jeg sagtens se. Samtidigt tror jeg ikke bibliotekerne er så dumme.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 25-09-04 16:23

nej. De prøver selvfølgelig at gøre systemmet så lovmæssigt sikkerts som de nu kan. Facts er bare, at det aldrig vil blive 100%.

Kommentar
Fra : claraogsigne

Dato : 25-09-04 16:26

De kan godt hentes ned og brændes over på en cd; men musikken er blevet programmeret sådan, at det sletter sig selv efter 7 dage og det kan man ikke gøre noget ved.
Har været inde at kigge; men vores bibliotek er ikke tilsluttet. Det skal dit forøvrigt også være ellers kan du ikke gøre noget.
Dit lånerkort er dit cprnr.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 25-09-04 16:29

lol.. ligger det på en CD og bliver slettet efter 7 dage.. hehe.. Det er som vi alle ved, umuligt at slette filer på et skrivebeskyttet medie. Der er vel bare en dato indprogrammeret i filen så den ikke kan /afspilles/.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-09-04 16:29

claraogsigne.
Det man har lagt på en cd forsvinder ikke af sig selv, eller med en tidsindstillet
detonator.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 25-09-04 16:31

claraogsigne> og jo.. det kan man godt gøre noget ved Af en eller anden mærkelig grund skriver nyhedsmedierne det ikke

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 25-09-04 16:31

Teil> Vi var næsten lige hurtige.. :)

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 25-09-04 16:34

Hvis det er MP3'er kan man bare afspille dem, og lade et program køre i baggrunden, som optager lyden ind på en ny mp3/ogg etc. -fil. Det var een mulighed.
Man kan også bare omkomprimere filen til WAV, og derefter tilbage til MP3.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-09-04 16:34

ting27
Vi "brænder" åbenbart for sagen.
Det kunne være sjovt at se røgsignaler i alle små hjem
når en musikfil går i opløsning.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 25-09-04 16:38

teil> hehe.. ja.. lol

Godkendelse af svar
Fra : thyfoon

Dato : 24-10-05 14:15

Tak for svaret Teil. jeg har aldrig fundet ud af at få det gemt nå men skidt jeg havde også glemt denne tråd men du får da aflivel dinne point